Rørt til tårer…

Categories Blogg

Jeg er målløs her jeg sitter, denne lørdagen kommer jeg aldri til å glemme.
Det ble et rørende fakkeltog i går, og det mest rørende var når jeg oppdaget at folk hadde kommet langveisfra for å delta. Vi var ute i god tid i går, bilen var fullastet med utstyr som måtte rigges opp før folket begynte å komme. Nervene var på høykant når jeg rullet inn i bilen, og de ble ikke akkurat bedre når gubben meddelte at han kom til å kjøre inn på Festplassen.

Man skulle kanskje ikke tro det men jeg hater mye oppmerksomhet, aller helst vil jeg bare gli inn i mengden. Stå fremfor mange og holde tale eller synge gjør meg ingenting, men når jeg får ufrivillig oppmerksomhet har jeg bare lyst til å krype ned i et mørkt hull. Så når gubben plutselig meddelte at han skulle kjøre inn på det mest folkevalgte stedet i byen som i tillegg var stengt for biltrafikk fikk jeg hetta, jeg skjønte at dette ville skape mye oppmerksomhet.

Når vi nærmet oss Festplassen hamret hjertet mitt så hardt at jeg kjente det i ørene, og når jeg så hvor mye folk det var i bykjernen valgte jeg å lukke øynene. “Kor i hel#ete kjører æ inn” gaulte gubben ved min side når vi nærmet oss, men jeg lukket både ører og øyne i det vi svingte ut av det siste lyskrysset. Forsiktig gløttet jeg på det ene øyet, men det gikk fort igjen når jeg så hvor mange folk det var på området når gubben svingte opp på fortauet.

Mens jeg satt som et nervevrak i bilen tok gubben livet helt med ro, han lar seg aldri vippe av pinnen.
Vi fikk mange blikk når vi kom kjørende inn på Festplassen, men det tror jeg ikke gubben la merke til. Vel fremme var det bare å begynne å rigge til, og lettelsen var stor når jeg så at værgudene hadde glimtet til. Det ble plutselig ingen tvil om at det finnes noe der ute, for vi gikk fra flomvarsel til blå himmel på et øyeblikk. Min bønn hadde blitt hørt, og jeg kunne ikke vært mer takknemlig.

En flokk med svaner lokket til seg en liten gutt, og plutselig var han borte. Det var da det skjedde, klokken nærmet seg fire og brått var jeg omringet av mennesker. Jeg snudde ryggen til i noen få sekunder for å se etter en liten gutt, og når jeg snudde meg tilbake var området fylt opp. Det var da jeg så de, gamle arbeidskollegaer, venner, assistenter, familie og mange fremmede mennesker sto og ventet, og midt i flokken så jeg tre personer som fikk tårene til å komme. Tre nydelige sjeler som hadde reist langt for å fremme ALS, og når jeg så en av de skjønte jeg at jeg hadde blitt lurt.

For midt i folkemengden sto han og smilte lurt, Bunny hadde kommet likevel! Der sto han sammen med Vibbedille og smilte stort. Jeg ble så rørt når jeg så de sto der , og når jeg i tillegg fikk øye på en dame jeg ikke har sett siden forrige fakkeltog kom tårene. Jeg kommer aldri til å glemme denne lørdagen, det var overveldende å se hvor mange som stilte opp. En stor takk til ALS Norge og Stine Andrea Sognnes for vakker sang, hun hadde skrevet en sang som fikk tårene mine til å flomme over.

Jeg må også takke Ole Bjørn Tysnes for en håpefull apell, når jeg hørte at det er mye på gang innenfor forskningsfeltet ga det håp til alle som sto og hørte på. Jeg har så mange bilder og filmer jeg må sortere i løpet av dagen, men jeg legger det ut fortløpende. Tusen takk til alle som møtte opp i går, takket være dere fikk vi en uforglemmelig dag…

PS : En stor takk til Betty og familien hennes for alt arbeidet de har gjort, jeg hadde ikke klart dette uten dere 💜

17 kommentarer

17 thoughts on “Rørt til tårer…

  1. Hatten av for deg.For en dame du er. Ser ut som det var godt oppmøte. Dette burde vel BA eller BT ha et innlegg om.Håper virkelig dette kan sette søkelyset på denne grusomme sykdommen.

  2. så imponerende, og det gleder oss i stiftelsen ALS Norge at dette ble velykket ,tenk det Vivian de møtte opp for deg og du arrangerte dette for forskningen i Norge og for ALS syke. respekt. som jeg lovet deg Vivian vi er 100% til å stole på og stiller opp 💜💜

  3. Takk for et flott fakkeltog du hadde stelt i stand i går❤️ Jeg er mektig imponert over hva du får til❤️ Du er et fantastisk forbilde for alle❤️❤️❤️

  4. For en dame du er, for et flott markering, et stort forbilde for helse Norge, ja et stort forbilde for oss alle. Må du få se gode resultater for jobben du gjør, det gjør inntrykk på oss alle 👏👏👏🎺❤️

  5. En flott markering, mange flotte innlegg fra engasjerte mennesker, nydelig sang og et sterkt innlegg fra deg som ble lest opp. Du er et forbilde Vivian, og setter fokus på det viktige også rundt sykdommen- forskning, støtte og familiene som står i det sammen med den som er rammet av sykdommen💕Vi får også takke værguden, som stilte opp for deg, siden været var en liten bekymring for deg i forkant😊Ønsker deg en flott søndag og kos deg med bilder og filmer fra gårsdagen 🥰
    Klem til deg

  6. Dette er helt fantastisk å se. Jeg ble veldig rørt nå. ❤️❤️❤️ Veldig sterkt.

  7. Du er så rå! 🔥❤️ Målløs over deg og dine gode hjelpere.

    (Jeg bor langt unna men har støttet aksjonen din💕)

  8. Kikka bare på bildene da jeg var innom dette innlegget tidligere i dag. Luring jeg? Meeeeh… 😜 men du, veldig fin markering, og glad på dine vegne for at det ble en minnerik dag, jeg tar også denne dagen med meg og glemmer aldri 🥰😘

    1. Samme her Vivian <3 Det var godt å endelig få møte deg, du er helt herlig <3 Eg sa til Bunny at eg hadde tatt med meg sola fra Stavanger og den ble med helt opp 🙂 Akkurat som bestilt! Ville ikkje vært denne helga foruten, sitter tilbake med mange følelse, og for å si det sånn: Blir det fakkeltog neste år så stiller eg. Skulle du da trenge hjelp, gi beskjed. Eg og flere skal garantert stille opp <3 Det er de utroligste ting man kan klare om man slår seg samme, det er slettes ikkje så langt til Bergen <3 Håper du får sove godt i natt etter en vellykket helg 🙂

      PS: Jr din er en skikkelig herlig go`gutt <3

      Go`klem Vibbedille 🙂

      1. Jeg er så takknemlig for at du kom, og du er en solstråle så det er ikke rart solen fulgte med 😍Ikke nok med at du tok sola med deg du har også kurert min datter, hun tok to store slurker av ingefæren din i går og i dag er hun frisk, jeg tror jeg må be deg komme oftere 💖

        1. Ser der ja! Ingefær kurerer gruff! Den holder om ikkje annet min kroniske kvalme i sjakk 🙂 Gode saker! Koker meg et par liter hver uke 🙂

          Nå må du bare nyte alt du har fått til 🙂
          Go`klem <3

  9. Herlig at dagen ble vellykket ❤ Nå har jeg støttet forskningen og fakkeltoget og vippsa til 10282

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *