For en helg!

Categories Blogg

Jeg gikk sliten til sengs i går, sliten men lykkeligere enn noen gang før.
For en helg jeg har hatt, to dager fullstappet med uforglemmelige øyeblikk.
Jeg følte meg så heldig der jeg lå, for til tross for mange kamper så er jeg omringet av så mye kjærlighet og varme. Igjen fikk jeg en påminnelse om at livet er verdt å kjempe for, livet slutter aldri å overraske.

En liten gutt så på meg i går, og jeg kunne se på hele han at dette fakkeltoget hadde satt spor.
Måtte du lære å leve på nytt mamma” utbrøt han plutselig i går, med store øyne stirret han på meg.
Først skjønte jeg ikke hva han mente, men så slo det meg hva han siktet til. Jeg hadde nemlig skrevet en takke tale til fakkeltoget, og når den ble lest opp fulgte en liten gutt nøye med.

Ordene mine festet seg hos en liten gutt, og i går skjønte jeg for første gang hvor mye min kamp har å si for han. Hver dag kommer han løpende hjem fra skolen, og høydepunktet for han er at han vet at jeg sitter og venter på han. Det gir meg så stor glede når han forteller om dagen sin, det er mitt store høydepunkt hver eneste dag.
En liten gutt gir meg ny styrke hver eneste dag, og jeg er så glad for at jeg får dele slike uforglemmelige øyeblikk med han.

Gleden og stoltheten i øynene hans på lørdag ga meg så mye, han gjorde alt arbeidet verdt det.
Det er slike øyeblikk som gjør denne kampen verdt å leve i, og det er gleden i øynene på mine nærmeste som varmer mest. Det at jeg kan gjøre noe for dem gir meg så mye, og vite at alt mine kjære trenger å gjøre er å møte opp. Denne gangen trengte ikke mine kjære bidra med noe i forbindelse med fakkeltoget, og det betyr så mye.

Helgen ble avsluttet med storfint besøk, tre personer som betyr så mye for meg tok seg tid til å besøke meg hjemme. De har alle fått en spesiell plass i mitt hjerte, og det betyr så mye for meg at de tok seg tid til å besøke meg. Gaver har jeg også har jeg også fått denne helgen, gaver gitt fra hjertet. Jeg er så takknemlig for alt jeg har opplevd disse årene, og denne helgen føltes på mange måter som en avslutning. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har igjen på denne jord, men det jeg vet er at alle disse uforglemmelige øyeblikkene gir meg en styrket tro på at livet er verdt å kjempe for….

7 kommentarer

7 thoughts on “For en helg!

  1. Gode mamma på hjul
    som venter
    som tar imot
    som møter
    en gutt som kommer hjem fra skolen hver dag
    Gode Du som møter dine – bare slik du kan –
    Og med Din Gode mann.
    Takk for ordene du deler!

  2. Det mest sjokkerende denne helga var de voldsomme bakkene dere måtte opp for å komme hjem! Ja då ble eg øvejidde! Men for en idyllisk og flott plass dere bor 🙂 Var veldig koselig å komme inn i ei stua som eg har sett så mange ganger før 🙂 Du er jo bare herlig, eller…LIKE herlig som eg har fått inntrykk av <3 Gleder meg til neste gang 😀

    Go`klem Vibbedille 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *