Årets store påskejakt…

Categories Blogg

Det er på denne tiden jeg virkelig får testet min kreativitet, for når påskejakten skal forberedes er det mor i huset som må trå til. Men i går var det så mye som skulle planlegges rundt meg at jeg glemte hele påskejakten, og når jeg plutselig kom på det lå jeg i senga. Så i natt har jeg lagt å knekket ut hint til årets påskejakt, og klokken 02.15 i natt kunne jeg krysse av det siste gjøremålet.

Det var en spent liten gutt som vekket meg i dag, han klarte knapt vente med å begynne. Så i dag var det bare å komme seg opp, for nå var det gubben som måtte settes i arbeid.
“Det er derfor vi er et radarpar kjære, du er hjernen i forholdet og jeg er kroppen som utfører” sa gubben når han så hva jeg hadde laget i løpet av natta, og siden gubben sjelden gir ros skjønte jeg at jeg hadde gjort en god jobb.

Det beste med påsken er når hele søskenflokken samles, og det skjedde i dag. Det er alltid kjekt å se at alle vil være med på den årlige påskejakten, og det er ekstra stas for en liten gutt. Jeg er så glad for at han har tre eldre søsken rundt seg, og at de stadig tar seg tid til han. Jeg så hvor mye det betydde for en liten gutt at alle søsknene kunne være med i dag, men jeg fant raskt ut at jeg hadde laget litt for enkle hint til påskejakten i år.

Årets siste påskeegg var det ørnen som passet på…

For en liten gutt hadde knapt nok lest ferdig før han spurtet av gårde til neste post, så til neste år (om jeg er så heldig) så må jeg nok oppgradere hintene mine. Men det var en lykkelig gutt som kom inn igjen i dag, han hadde funnet alle eggene som påskeharen hadde lagt ut. Så nå kan jeg slapp av resten av påsken, og klappe meg og gubben på skulderen for at vi nok et år har klart å ordne en vellykket påskejakt…

Rettigheter: tegninger.no
4 kommentarer

4 thoughts on “Årets store påskejakt…

  1. Så gøy – annen vri enn min (som har blitt litt halvhjertet senere år), men bra inspirasjon!! Takk! Flink med ord vet jeg du er, men her imponerer du med rim – også som nattaktivitet 😅 og litt av noen egg 🐣 kos med familien samlet og tradisjoner skal ikke undervurderes ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *