Rampenissen når nye høyder…

Categories Blogg

Jeg bråvåknet i dag tidlig, ikke visste jeg om det var natt eller dag heller.
For ute var det fremdeles mørkt, likevel nådde lyden av høy latter rommet mitt.
Igjen gikk skyvedøren min opp med et smell, og inn kom en lattermild skolegutt.
Se mamma, rampenissen har klatret opp i taket“.
Det tok litt tid før jeg klarte å fokusere, men plutselig fikk jeg øye på han. Rett utenfor soveromsdøren min hang han, rampenissen hadde nådd nye høyder.

Jeg måtte smile der jeg lå, mest av alt av gleden en liten gutt viste.
Selv om jeg følte meg som et takras så var gleden til en skolegutt større, igjen fikk jeg et lysglimt når jeg trengte det som mest.
Heldigvis har jeg hatt en god natt i natt, faktisk den beste på mange dager.
Likevel føler jeg meg helt nedbrutt, denne antibiotikakuren tærer meg ned.

Men i dag har jeg klart å holde meg oppe i hele dag, og det har jeg ikke klart siden torsdag. Det finnes ingen bedre følelse enn den man får når kroppen faktisk begynner å komme seg igjen, sakte men sikkert våkner den til liv igjen.
Nå er det bare om å gjøre og ta livet med ro til kuren er over, jeg har nemlig en del ting jeg har lyst til å være med på i Desember.

Stakkars gubben i går, for når han dro ut for å henge opp noen av lysene så begynte det å lave ned. Og med vinden i tillegg ble det skikkelig så surt, så vi måtte utsette prosjektet inntil videre. Men en liten film ble det likevel, et bevis på at vi er midlertidig i gang med noe. Nå gjenstår det bare å få lysene ordentlig på plass, det blir nok bra til slutt.
Dessuten kom jeg på at vi hadde enda flere lys i kjelleren, så i år blir det ikke spart på noe.

Så liten…

Det viktigste i dag var å få adventskalenderen på plass, jeg fikk nærmest panikk i går fordi jeg trodde det var 1 Desember idag.
Derfor ble lettelsen stor når jeg i dag oppdaget at jeg hadde en ekstra dag på meg, jeg trengte litt flaks på min side nå.
Så nå er jeg i rute med det meste, det eneste som gjenstår nå er å få de siste julegavene i hus.

Sist men ikke minst, HIPP HURRA for SIMBA i dag, han har nemlig sin første bursdag i dag. Selvfølgelig ble det bursdagsgave på bursdagsbarnet, både godteri og leke. Nå er gubben igjen gått ut for å fortsette med julelysene, så får vi se hvor langt han kommer i dag…

7 kommentarer

7 thoughts on “Rampenissen når nye høyder…

  1. Gratulerer til Simba 🐕 Fine hunden ❤️ Spennende med adventskalender tenker jeg 🎅🤩❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *