Pengene flyr når man har det gøy…

Categories Blogg

Ja da var handleturen over for denne gang. I følge min mann blir det ikke mer nå, men hysj hysj, jeg har lyst på flere, men ikke si noe, for han kommer til å “tilte” hvis jeg sier noe 🤣Men han var nå grei da, gikk med handlevognen mens jeg kommanderte assistenten rundt. Ikke et eneste ord sa han når vogna var fullstappet med blomster, men uttrykket i ansiktet sa sitt.

For en ting er sikkert, pengene fikk virkelig bein å gå på. “Den koster jo 300, det finnes vel billigere blomster”? Ja så var han ikke helt stille da, men det var omtrent det eneste han sa. Men jeg hørte ikke etter, alt jeg fokuserte på var blomstene. Blomster i alle slags fasonger, farger og størrelser. Det var som en godteri butikk for et lite barn, sansene fikk noe å jobbe med.

De på bildet over var jeg så heldig å få av min mor. Hun har utallige blomster i sin hage, og jeg tror jeg må snike til meg noen avleggere. For nå er det å få til dette bedet da, planen jeg først hadde endret seg når vi kom hjem. Planen var å plante blomstene rett bak muren, men jeg så fort at de vil ikke bli særlig synlige der. Men etter å ha diskutert litt med min mann, kom vi frem til en ny plan…

For nå er planen å lage en kasse oppå muren som blomstene kan stå i. På den måten er det lettere å holde ugress unna, og plantene kan lett byttes ut ved behov. Problemet er at min mann er ingen snekker, beklager kjære, men innenfor dette området kommer du litt til kort. Selv om du gjorde en bedre jobb med rekkverket her enn de innleide snekkerne her, men det sier vel mer om dem enn om deg.

Spørsmålet er bare når det blir gjort, for jeg vil jo helst ha dette gjort i går, men jeg må gi han en sjanse, jeg har troen jeg, og får vi det til så blir det kjempefint tror jeg. Ser dere uglene? Var ikke de fine? Jeg falt helt for de, det blir spennende og se om de virker. For de går på sollys, slipper å tenke på strøm eller batterier, jeg bare håper de varer lenger enn en dag.Uansett er de fine i seg selv.

Det blir ihvertfall spennende og se hva det hele ender opp i. Nå kom min mann tilbake fra butikken og sa, “Jeg er faktisk litt giret på å lage blomsterbed “! Jeg tror underkjeven datt rett i bakken, hørte jeg riktig, han giret??? Mirakelets tid er ikke over, men det er jo pinse, så det er vel en grunn…

2 kommentarer

2 thoughts on “Pengene flyr når man har det gøy…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *