En gave fra Nord…

Categories Blogg

I går kom pappaen uventet hjem med en pakke til en liten gutt. Gjett om det ble liv i heimen. “Men jeg har ikke bursdag” utbrøt han med vidåpne, krystallklare blå øyne. Han var helt i ekstase, og kom seg fort på beina for å åpne esken. Når jeg hørte at det var fra “tanten” til min mann, ja da skjønte jeg hva det var, og jeg ble omtrent like glad når pakken ble åpnet.

En nydelig hjemmestrikket genser kom til syne, og Isak spratt opp for å prøve. Jeg har ikke ord, den var bare nydelig, den blir god til høsten igjen. Jeg sier det igjen, vi er priviligert som har så mange fine folk rundt oss. Tusen hjertelig takk til deg, du gode, varme menneske, denne gaven gjorde en liten gutt lykkelig.

Som om ikke det var nok, så lå det også sjokolade og godteri i esken også, så det var en fornøyd gutt som satt i sofaen, med ny genser og sjokolade rundt munn. Det skal ikke så mye til for å glede en liten gutt, ikke mammaen heller for den saks skyld.

For når dagene blir lange, og humøret ikke er helt på topp, så gjør det godt med små overraskelser på en helt vanlig hverdag. Det gjør godt å se at veslegutten blir så glad, og er så lett å glede, ihvertfall enda. Jeg håper han tar med seg det videre, evnen til å glede seg over de små ting, og takknemligheten over å motta gaver.

Så tusen takk til deg, denne gaven satte vi alle pris på. Nå kan høststormene bare komme, for denne gutten skal nok holde seg varm…

2 kommentarer

2 thoughts on “En gave fra Nord…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *