Opp trappa det bar

Categories Blogg

Jeg må bare få sagt det , Knut Marius du er RÅ!! Hver lørdag har jeg sittet klistret , og hver lørdag har jeg blitt blåst av banen. Stjernekamp i år har vært helt fantastisk , og igår ble min favoritt kåret til vinner. Jeg har grått og ledd om hverandre i ti uker nå , men nå er det over for denne gangen. Likevel måtte jeg bare åpne dette innlegget med å si hvor imponert jeg er , gratulerer så mye Knut Marius.

Idag var det bare å komme seg opp , for idag hadde jeg bestemt meg. Nå er jeg så lei av synet av søppelsekker og skrot , så idag måtte vi bli ferdig med et barnerom. Jeg gikk jo glipp av en hel dag i går , bare fordi gubben måtte jobbe. Som om ikke det var nok så kom selvfølgelig finværet også i går , jeg var ikke akkurat smørblid der jeg satt og sorterte søppelsekker. Men idag når jeg sto opp så bøttet det selvfølgelig ned ute , denne helgen tror jeg vinden tok med seg.

Gubben skjønte det nok , han har i vertfall ikke protestert en eneste gang i dag. Jeg ga nemlig klar beskjed i går kveld , idag måtte jeg opp for å ferdigstille et barnerom. Herlighet så vi har jobbet , assistenten har virkelig fått kjørt seg idag. Hvem skulle trodd at man kunne bli så sliten av å kommandere? Men etter tre timer med å fortelle hvor alt skulle og hva vi skulle beholde så var jeg helt utslitt , men i mål kom vi. Nå gjenstår det bare å kjøpe gardiner og få opp de siste klistremerkene som enda ikke er kommet , med andre ord så er det bare koseting igjen.

Alt arbeidet ble verdt det når en liten gutt plutselig utbrøt , “jeg er kjempeglad mamma , det er akkurat som et hotell!” Ja de skussmålene må man si seg fornøyd med , og idag bar gubben ned en lykkelig mor. Nabobarna kom innom idag også , og for første gang hadde en liten gutt et rom han kunne invitere de opp til. De har holdt på i timevis oppe på et nytt rom , en topp etasje fikk nytt liv i dag. Jeg har sittet nede og hørt hvordan små barneføtter har holdt på over meg , men den som var mest glad var en sliten gubbe.

For første gang på lenge fikk han ta seg en hvil på sofaen i fred , og den lille stunden var nok etterlengtet. Det hele ble feiret med nystekte boller , min datter heiv seg igjen rundt på et lite kjøkken. Plutselig kom en liten gutt løpende ned trappa her , og i en liten barnehånd tviholdt han på en liten skatt. Det viste seg at enda en tann hadde falt ut , og denne gangen forsvant den ikke ned i en liten mage. Lykkelig puttet han tannen i et glass , og nå står glasset på et nytt barnerom.

Så nå gjenstår det å se om tannfeen kommer i natt , en liten gutt er veldig spent. Nrk står på her , og jeg ser på med voldsom interesse. Minutt for minutt har fått et nytt konsept , en joggetur gjennom Bergens gater er det jeg sitter og ser på. For et fantastisk konsept , spesielt for oss som ikke kommer oss så mye ut lenger. Kvelden skal avsluttes med Farmen og Mitt lille land , ja og selvfølgelig 113 og en ny serie som både jeg og gubben har blitt hektet på. Atlantic Crossing må også sees , og nå lurer jeg på om vi rekker over alt…

PS : Jeg måtte jo filme når gubben bar meg opp , hva den mannen er laget av vet jeg ikke.

7 kommentarer

7 thoughts on “Opp trappa det bar

  1. Haha, så søt – vil nå si det har blitt enda finere enn hotell jeg da! 💙😊🤩

    Han mannen din er en ekte superhelt💪

  2. ❤️Jeg er imponert hva du får til👍, så fint det blir. Skjønner at det er stor stas for Isak , så moro å vise sine venner et flott nytt rom…supre er dere. Tenker tannfeen kommer på besøke i løpet av natten🤗. Ønsker dere ending ny uke❤️

    1. Vi hadde en trappeheis før jeg flyttet ned , men etter at vi bygget ut så vi ingen nødvendighet med å ha den lenger. Dessuten føler jeg meg ikke helt trygg når jeg sitter i den lenger , jeg holder meg mest nede.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *