Omtanke og nestekjærlighet 💜

Categories Blogg

Av og til tar jeg meg i å irritere meg grønn over all reklamen på TVen. For det finnes ikke noe mer irriterende når favorittprogrammet blir avbrutt av endeløs reklame om mote, elektronikk eller vitamintilskudd.

En film på en lørdagskveld tar fort tre timer å komme seg igjennom på grunn av stadige avbrytelser om meierismør, treningsutstyr eller det som verre er, reklame for spill nettsteder.

Men av og til, innimellom all drittreklamen er det noe som treffer. Det treffer deg midt i hjertet, enten i form av latter, gråt eller ettertanke. Ja takk, mer av disse reklamene, mindre av overflødig piss. 

Jeg har tidligere nevnt REMA 1000 som en favoritt, men her om dagen så jeg en reklame som ga meg ettertanke, reklamen til Talk More. Har dere sett den?? Den tar for seg et viktig tema, psykisk helse og depresjon. Den traff meg midt i hjertet og ga meg noe å tenke på. Men mest av alt, jeg kjente meg sånn igjen i reklamen, jeg har selv vært der!

For jeg har selv opplevd at venner forsvinner, forsvinner fordi jeg ikke klarer å være med på aktiviteter eller gøyale ting lenger. Forsvinner fordi de tenker ” hun sier bare nei likevel”! Forsvinner fordi jeg ikke har krefter eller psyke til å delta på de samme tingene som før

Men hva med å vri på det folkens, hva med å heller møte mennesker på deres egne premisser, hva med å heller møte de der er i livet? Du trenger ikke bruke mye krefter på å finne på ting, du trenger heller ikke bruke mye penger på å gjøre noe, det eneste du trenger å gjøre, er å gi litt av din tid.

 

Det trenger ikke bety all verden for deg, men det kan bety hele verden for motparten. Jeg har selv opplevd hvordan det er å bli holdt utenfor, prøve så godt man kan men likevel er det ikke godt nok. Jeg vet så innmari godt hvordan det er å trosse angsten, inviterte til personalfest, og det dukker bare opp to stykker selv om du har fått svar fra tyve.

Jeg har en bønn til dere alle. Gå inn for å være et medmenneske, se andre mennesker for den de er og ikke for hvordan de burde være. Det er de enkle og små tingene som burde bety noe, ikke hvor mye penger man har eller hva slags utdanning man satser på. Hvem vet, kanskje kan du lære noe av å møte mennesker på andre premisser enn dine egne?

2 kommentarer

2 thoughts on “Omtanke og nestekjærlighet 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *