God søndag 🧡

Categories Blogg

Herlige søndag  😊. Ute skinner sola og snøen ligger som et hvitt teppe på bakken. Denne søndagen blir okkupert av fotballkamper og litt ute aktivitet mellom slagene. Vi startet opp med 30 km skirenn for kvinner, og selvfølgelig tok Therese Johaug seieren hjem, Heia Norge!! 

Vi måtte jo og ut en tur, Jeg klarer ikke å sitte inne og se på at solen skinner. Det var deilig å kjenne at den har begynt å varme igjen. Isak er som vanlig full i energi, det eneste som hjelper på energibunten er å komme seg ut. Han har rullet, klatret, hoppet og svømt i snøen. Når jeg tenker :”nå er han nok sliten”, da er han på igjen, med full gass og høyere lydnivå enn noen gang før. Men nå er vi kommet oss inn igjen, og nå virker det som at han har fått frest i fra seg.

Naboens stol på hengeren, var perfekt å leke i!

I dag spiller både Liverpool og United hver sine kamper, til stor glede for både mor og datter. Så det er ihvertfall ingen tvil om hva vi skal bruke tiden på idag. Jeg føler meg litt bedre i dag, klarte faktisk å få sove litt utpå morgenkvisten. Ja, helt til det kom en liten “arbeidskar” og begynte å kjøre senga mi opp og ned i mente, for han skulle kjøre betongbil og blanderen ( altså meg) måtte være med.

Jeg får virkelig gjennomgå. Han har lært seg med alt av fjernkontroller til alle tingene jeg bruker. “Gåmaskinen” min blir brukt som heisekran, han heiser seg selv opp og ned. Senga mi er blitt omgjort til betongbil, og det spiller liten rolle om jeg er oppi senga eller ikke, han hever både bein og rygg uavhengig. Så det er bare å holde seg fast, selv om jeg ikke klarer det 🤣.

Den som kunne ha vært flue på veggen her til tider hadde nok fått seg en god latter. Men han er nå omtenksom, spør alltid om det går bra for meg før han heiser meg opp, og er veldig opptatt av at jeg må ha sele på meg når vi kjører “betongbil”! “Er du inni betongbilen mamma”? Roper han, før han skrur på gassen og legger ut på tur.

En pirat må jo ha flagg!! 

Her er det altså full rulle fra morgen til kveld, og jeg ville ikke ha hatt det på noen annen måte. I går fant han ut at han hadde jo ikke sjørøver flagg! ” kaptein Sabeltann” må jo ha flagg!! Da var det ingen annen råd, mor måtte printe ut flagg fra nettet, og assistenten måtte mekke det sammen. Det er ikke så mye som skal til for å glede, og han var tydelig fornøyd og stolt over det nye flagget. 

Han er nå godt opplært. For når storesøster måtte gå midt i Liverpool kampen, og jeg sa til min mann at han bare kunne bytte kanal, da kom det fra den lille krabaten:“Neeei, det er jo kamp”!! Nå skal vi bare kose oss resten av dagen, og lade opp til enda en bursdagsfeiring i morgen, for da har eldstemann bursdag. Ha en trivelig søndag….

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *