Ny uke, nye muligheter…

Categories Blogg

God morgen alle sammen, er dere klar for en ny uke? Det er mandag morgen og ute skinner solen. Nå sitter jeg og ser på God morgen Norge mens jeg venter på fysioterapeuten. Det trenger jeg idag, litt tøyning på en muskulatur som er fryktelig stiv, ikke så rart kanskje, det har jo skjedd litt i det siste.

Da er det litt rart å komme tilbake til hverdagen, rart men godt. Jeg har jo vært omringet av mennesker de siste ukene. Først på påskeferie og så Oslo tur. Da blir det fryktelig stille når det først blir stille. Da er det godt jeg har bloggen, noe å bruke tiden min på.

De siste dagene, etter sendingen, har det strømmet inn med meldinger. Meldinger fra hele landet, fra andre syke, og ikke syke. Jeg er helt rørt over all responsen, det betyr så utrolig mye å høre at lille meg kan være til hjelp for andre, at dere finner styrke i det jeg skriver. Da føler jeg at jeg har oppnådd noe, og det gir også meg styrke. Styrke og inspirasjon til å fortsette å skrive om min hverdag, på mange måter er det å skrive blitt en terapi for meg.

For på denne måten for jeg utløp for alle følelsene mine, frustrasjon, sinne, sorg og glede, alle følelsene som bygger seg opp innvendig, for jeg nå ut. Jeg som alle andre har jo også dårlige dager, dager fulle av bekymringer og angst. Angst for det som venter rundt neste sving, hvilken komplikasjon som dukker opp neste gang. Men da hjelper det å skrive, dele alle mine tanker med dere. Når jeg i tillegg får så mange nydelige tilbakemeldinger, da kommer tårene, gledestårer over at det er så mange fine mennesker der ute.

Dere har gitt meg tro på menneskeheten igjen. For blant all elendigheten i denne kalde verdenen, så finnes det også kjærlighet. Et medmenneskets evne til å bry seg, gi omtanke og nestekjærlighet til andre når de trenger det som mest. Det gjør meg varm om hjertet og gir meg et smil rundt munn.

Så idag vil jeg hylle dere, alle mine lesere. Dere er noen nydelige mennesker hele gjengen. Jeg tar med meg alle fine ord dere vakre mennesker har sendt til meg. Alle skulle få opplevd en sånn kjærlighet minst en gang i livet.

Så nå har jeg fått både inspirasjon og motivasjon i doble doser, til å fortsette å dele min hverdag med dere. Jeg håper dere får en strålende mandag, måtte den bli like fin som alle dere er.

Klem fra lille meg…

2 kommentarer

2 thoughts on “Ny uke, nye muligheter…

  1. Heia skjønne du…. 🥰 ja…med’kjærlig’het til andre er en viktig greie i livet…..Her på Gol er det og Sol… men kaldt….kvit bakke…så små’fuglene spratt lett rundt omkring…..Har en slik Små’fugl’kafee på hjørnet av garasjen…. der er det liv og røre…koselig….trenger ikke fugl i bur vi nei….. Ekorn og…. to stk….🐿🐿 så her kan vi sitte i lange stunder…. med kamera da…. og mat er det til alle….
    Ellers høres det ut som du har nok å fylle dagene med….🥰 Stå på…. og husk…en god latter gjør godt for kroppen….😉 men det vet du vel….Ha en fin ettermiddag…kveld med dine.

    1. Gol er en nydelig plass, vi tilbrakte påskeferien der i år. Vi var så heldig med været også, det var rene sommertemperaturer den uken. Håper du får en nydelig uke, både du og ekornene 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *