Nok en god jobb utført…

Categories Blogg

Jeg er så stolt av gubben min, for når han først bestemmer seg for noe så gir han seg aldri.
Jeg våknet av et brak i går morges, og jeg fikk sjokk når jeg så hvor mye klokken var.
Tallene 05.25 lyste i mot meg, og det første jeg tenkte var at vi nå hadde blitt invadert.
Men det gikk ikke lang tid før jeg skjønte at det ikke var Putin som hadde invadert nabolaget, det var en helt annen gubbe som hadde våknet denne gangen.

Eller våknet var vel litt feil å si, for det viste seg at gubben ikke hadde sovet i det hele tatt den natta. Han hadde bare ligget å ergret seg over at han ikke klarte å bli ferdig på mandag, og klokken 05.00 fikk han nok. Et lass med stein ble tømt utover plassen i går, og takket være gubben fikk hele nabolaget en grytidlig start denne tirsdagen.

Vekkerklokke er unødvendig når man har gubben som nabo, for han er oppe før hanen galer.
Jeg tror neppe jeg var den eneste som trodde det var krig i går, heldigvis har vi bodd her i så mange år nå så alle vet hvordan gubben er. Det var en fornøyd gubbe som dumpet ned i sofaen i går ettermiddag, den tidlige starten hadde lønt se.

Det var så dårlig vær i går når gubben kom inn at jeg ikke kom meg ut for å se, men bilder fikk jeg av en stolt gubbe. Og når jeg så bildene skjønte jeg hvorfor han var fornøyd, for selv fagfolk kunne ikke gjort et bedre arbeid. Det var ikke bare muren han hadde gjort fantastisk bra, han hadde også planert ut hele området og fjernet alle trær og busker så det er mulig å gå der uten å måtte brøyte seg frem.

For et arbeid, hver stein måtte kløyves for at puslespillet skulle gå opp. Jeg er imponert over at de klarte å bygge muren så rett…

Nå gjenstår det bare å planere ut hagen og mure en platting rundt flaggstangen. I tillegg har gubben en plan om å støpe vei til meg så jeg kommer meg inn i hagen, så med andre ord så gjenstår det en del. Vi har vært fast bestemt på å klare dette uten å ta opp lån, så alt faller på hva pengeboken sier. Da får det heller ta den tiden det trenger, og jo lengre tid det tar jo lenger består bloggen. Jeg har lovet å skrive til alt arbeidet er ferdig, og det løftet har jeg tenkt å holde…

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Nok en god jobb utført…

  1. For en på alle måter flink og flott mann du har.Skjønner godt at du er stolt av ham.Fint blir det og rundt deg 🌞

  2. Så flott det blei. Kven ønsker seg vel ikkje sånne murer? Kjempeflott. Flink mann dette. 😊

  3. Du har en flott og snill mann Vivian!! Jeg kommer til å savne bloggen din og lese alt det fine du skriver💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *