En spontan tur…

Categories Blogg

Jeg bestemte meg med en gang jeg våknet i går, jeg skulle ut på tur. Det var min mor som tipset meg om stedet, og i går bestemte jeg meg for å ta turen. Jeg vet ikke hvor lenge min mor har prøvd å få meg med på Toppe Gartneri, så i går plukket vi henne opp på veien og kjørte for å sjekke det ut.

Min mor har vært der mange ganger, men for meg var det første gang.
Med en gang jeg kom inn i det store drivhuset skjønte jeg hvorfor min mor hadde prøvd å få meg med, det var som å komme inn i en blomster himmel. Aldri har jeg sett så mange sommer blomster på et sted, på et tidspunkt lurte jeg på om det var en drøm.

Det var så mange blomster at det var umulig å ta et valg, det tok sin tid før jeg klarte å bestemme meg. Det var når jeg kjørte rundt der at jeg innså hvor heldig jeg er som har en hagevenninne, for når jeg så hvor mye de tok for de samme blomstene som jeg hadde fått sendte jeg en stille takk til min venninne.

Jeg liker best flerårige blomster, i hvert fall med tanke på bedet mitt. Men jeg klarte ikke la være å gå derfra uten å kjøpe med meg noe, så jeg endte opp med tre nydelige sorter.
Eller to sorter for å være nøyaktig, men jeg ble så betatt av den ene sorten at jeg bare måtte kjøpe to.

Men jeg måtte ha noe mer til det nye bedet mitt, derfor valgte vi å svinge innom Plantasjen på vei hjem. Der kjøpte en rhododendron og min mor var så snill å spandere en nydelig Hortensia på meg. Det gjorde godt å komme seg ut i går, og jeg og min mor fikk noen fine timer sammen. Nå er heldigvis solen kommet tilbake, og det tyder på at det blir en god helg…

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “En spontan tur…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *