Noen ganger vil man bare være syk…

Categories Blogg

Jeg hører de til stadighet, de samme setningene har gått igjen i seks år.
Du er modig”, “du er sterk”, “du må aldri gi opp”. 
Setninger som noen ganger betyr mye, men noen ganger er det akkurat de samme setningene som gjør meg motløs.

For noen ganger vil man bare høre at det du gjør er mer enn godt nok, det er helt greit at man ikke orker.
I seks år har jeg kjempet, kjempet meg opp til en ny dag selv om jeg har mest lyst til å holde senga. Hver dag tar jeg på meg et smil, men noen dager er det fryktelig vanskelig.

For noen dager vil jeg bare bryte sammen, ha et sammenbrudd og vite at det er greit. Men jeg ser det i øynene på mine kjære, smerten som kommer flommende mot meg hver gang jeg slipper følelsene løs.
Den minste ting kan utløse det, en liten bagatell kan få korthuset til å kollapse.

Det er da den kommer, smerten fra mine kjære treffer meg som kniver i mitt bryst. En smerte som river meg opp innvendig, en smerte som åpner gamle sår. Det er denne smerten som hindrer meg, for jeg vet at den kommer hver gang jeg slipper følelsene løs.
Så derfor smiler jeg, for det er mye lettere enn å takle den smerten jeg får når jeg bryter sammen.

Jeg prøver så hardt, hver eneste dag prøver jeg å være sterk. Holde motet oppe og kjempe meg videre, jeg prøver å være sterk for mine kjære.
Men noen ganger klarer jeg ikke holde igjen, som en flodbølge kommer alt til overflaten.
Det er da de kommer, ord som er ment for å være trøstende men som virker mot sin hensikt.
Jeg trenger ikke å høre at alt blir bra, jeg trenger heller ikke høre at jeg må være sterk. Det jeg trenger å høre er sannheten, jeg trenger å høre at de er like redd som jeg føler meg i det øyeblikket.

Det jeg trenger er en varm klem, jeg trenger ingen ord. Alt jeg trenger er å vite at det er helt greit at man ikke orker bestandig, noen ganger vil man bare vise sine sårbare sider uten å få dårlig samvittighet. Gråte sammen over livets urettferdighet, være nær selv når man er svak.
Noen ganger vil man bare være syk, kunne bryte sammen uten å tenke på noe annet. Det er den største kjærlighetserklæringen av de alle, det er  den største gaven jeg kan få….

25 kommentarer

25 thoughts on “Noen ganger vil man bare være syk…

  1. Jeg skjønner deg veldig godt. Vi vil alle gjerne beskytte våre kjære og gjør vårt beste for å få det til. Noen ganger må det likevel være lov å bryte sammen.Skrike og rope over skjebnen. Bli liggende med dynen over hodet. Sender deg en god klem 💝💖

  2. Det er bare helt utrolig at du bare avogtil gir etter for slike tanker. Dette kan også du tillate deg. Håpløshet er en naturlig følelse for oss alle.

    1. Tusen takk Roger , du er god du 💜 Boka går det sakte med , jeg har ingen krefter for tiden. Nå går det mest i formel 1 her, jeg holder på med siste sesong av drive to survive som går på Netflix.

      1. Drive to survive 😜👍🏾 Utrolig bra tittel egentlig! Da sjekker jeg den ut når jeg straks er ferdig med Sydens Dronning. Her kommer en *virituell klem* til 🌹

  3. Oen ganger må man rett og slett få lov til å lytte til kroppen. Man er sterk selv om en er svak. Ingen klarer være superwoman hele tiden. Det er ikke meint at man skal være det heller. Jeg heier på deg, både på gode og dårlige dager. Og dager som er helt naturlige, hvor man er så ufattelig sliten. Og alt er lov, alt er forståelig. Noen ganger må masken av, og være kun seg selv akkurat slik man er. Det gjelder både om en syk eller frisk. Det handler om å leve, det handler om å være tro mot seg selv. Selv om en ønsker beskytte de rundt seg. Så føler de nok mye av det samme og til tider. God varm klem fra Synnøve ❤️

  4. Men av og til er det lov å falle sammen. Det er en grense for hvor sterk man skal være over for seg selv og de rundt <3
    Det er styrke i å falle litt sammen også <3 Gråte sammen eller alene… snakke om alt og ingenting og bare vise motløshetens ansikt – nakenheten – redslen og sorgen.
    God klem <3

  5. Jeg sier som Synnøve over her; vi heier på deg, enten dagen din er god eller dårlig💜 God klem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *