Noen ganger kan det være lurt å vente…

Categories Blogg

Er det en ting jeg kan bli bedre på så er det å lytte til kroppen, men slik har jeg alltid vært.
Jeg vil mer enn kroppen klarer, hodet henger med men kroppen er det verre med.
Akkurat det burde jeg ha tenkt på når jeg bestilte frisørtime, dagen etter en uke på tur var nok ikke den beste ideen.

Det gikk helt fint hos frisøren, faktisk mye bedre enn jeg hadde sett for meg.
Min faste frisør tok oss som alltid imot med åpne armer, det er alltid like koselig å komme til henne.
Gubben var som alltid med, men med på lasset var også en liten gutt og svigermor.
Jeg hadde egentlig bare bestilt time til meg, men en liten gutt trengte også sårt en klipp.

 

Og det er det som er så fantastisk med min frisør, hun er ikke vanskelig å be.
Et blikk på håret til en liten gutt og hun heiv seg rundt, mens jeg satt med farge i håret fikk en liten gutt seg en ny frisyre. Som alltid var en liten gutt bestemt på hvordan han ville ha det, frisøren hadde ikke annet valg enn å adlyde. Med farge i håret spratt en liten gutt ut av stolen, han var tydelig stolt der han sto.

I motsetning til en liten gutt så måtte jeg klippe av meg halve hårmanken, det vokser unormalt fort det håret mitt. Tykt er det også, jeg kunne delt håret mitt med en person uten at det hadde gjort noe.
Gubben sto og fulgte nøye med, for han har irritert seg over håret mitt lenge nå.
“Bare ta alt” ropte han fra sofaen, enda godt frisøren kjenner han og vet å lukke ørene.

 

 

Fornøyd med ny frisyre kunne jeg trille ut av salongen, det var en befrielse og bli kvitt halve hårmanken.
Men i bilen på vei hjem slo det over meg, nå hadde kroppen fått nok.
Så i dag skal jeg bare hvile meg, sette meg under solen og nyte synet av blomstene mine som har vokst seg store mens vi har vært borte. Det første jeg la merke til var rosene mine, de er et syn for guder…

Noen som vet om disse kommer igjen? Og tåler de å stå ute om vinteren?

6 kommentarer

6 thoughts on “Noen ganger kan det være lurt å vente…

  1. Det va to flotte nyfriserte; en liten og en stor🥰

    Æ lure også litt på de blomstene; har to helt identiske ; og de blomstrer og blomstrer👍

  2. Frilandskrysantemum er i utgangspunktet ikke særlig til å overvintre. Jeg kastet to i komposten i fjor senhøstes og tenkte ikke mer over det. Men de har tydeligvis hatt det godt og lunt gjennom vinteren, for begge kom seint i vår med nye skudd. Nå er det knopper på de og jeg fryder meg!
    Fortsatt god sommer!

    1. Ååå så fort, jeg fikk høre at de ikke kom igjen men nå fikk jeg et lite håp. Kanskje jeg skal prøve å ta de inn til høsten og se, de er jo så nydelige🧡God sommer Linda😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *