Hjem kjære hjem…

Categories Blogg

Etter 9 timer på landeveien så vi endelig lyset i tunnelen, hjemreisen tar bestandig lang tid.
Vi startet fra Tønsberg i strålende vær, men vi visste godt hva som ventet oss der fremme.
Jeg tror en liten gutt også var mettet på ferie nå, vi har jo faktisk rukket å gjøre mye i løpet av en uke.
Han har ikke kjedet seg for å si det sånn, opplevelsene har vært mange og innholdsrike.

Vakre Hardangervidda.

Men i går kunne han ikke komme fort nok hjem, maset startet allerede når vi hadde kommet inn på motorveien. “Er det langt igjen” ropte en liten gutt fra baksetet, og gubben ga som alltid et standardsvar, “nei ikke så langt igjen“.  Jeg husker hvor mye jeg hatet det svaret når jeg selv var liten, og når gubben spyttet det ut i går måtte jeg bare gripe inn. “Vi må kjøre hele dagen” sa jeg til gutten i baksetet, og jeg regnet med ordene mine ville føre til ville protesterer.

Men alt jeg hørte var et lite sukk, så ble Ipaden slått på igjen. Han har vært fantastisk flink på turen, det har vært lite mas. Han er blitt godt vant med kjøring etter fem år, vi har vært på noen turer for å si det sånn.
Vi fikk rett i våre antagelser om været i går, i det vi kom på Hardangervidda kom regnet tilbake.
Dermed fikk vi regn hele veien hjem, det var ingen tvil om at vi nærmet oss Vestlandet.

I dette innlegget ligger det bilder og film fra hjemturen, vi måtte jo ha et obligatorisk stopp i Norheimsund før vi kjørte videre. Fire år på rad nå har vi kjørt dit når svigermor er på besøk, de har nemlig nydelige kaker.
Så med kåken og lefsene trygt plassert i bilen kunne vi kjøre hjem, og når vi svingte inn mot Breistein kom jeg på noe. For nå fikk jeg en mulighet til å vise dere den berømte bratte bakken vår, den vi ligger i for å komme opp. Så nå kan dere kose dere med bilder og film, jeg derimot skal tilbringe formiddagen i en frisørstol…

Trangt ja.
Endelig hjemme.

6 kommentarer

6 thoughts on “Hjem kjære hjem…

  1. Gjenkjennelig det med barn og bilkjøring 😊. Flotte bilder og video du legger ut. Etter det som høres ut som en flott ferie er det alltid godt å komme hjem igjen. Nå skal vi visst få noen fine dager og.🌞

  2. Hehe…kjekt å se bakken slik den er😂😂😂😊
    Flotte bilder og flotte filmer. Takk for at du deler.
    Velkommen hjem igjen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *