Dyrehage på Breistein….

Categories Blogg

I går kom solen endelig tilbake til Bergen by, og det var jaggu meg på tide.
Det måtte jo selvfølgelig utnyttes, og med bilen full av trefigurer var vi ikke i tvil om hva vi skulle bruke dagen til. Nissen ble plassert i kjelleren, den fikk vente noen måneder til. Men resten av flokken skulle nå få seg et nytt bosted.

Allerede når vi var i Trøndelag bestemte jeg meg for hvor de skulle stå, spørsmålet var bare om gubben ville gå med på det. For min ide om plassering innebar litt jobb, og som alle vet så er gubben mest kjent for sine lettvinte løsninger. Men til min store overraskelse sa han ja uten å nøle, og når han i tillegg roste meg for løsningen holdt jeg på å ramle ut av rullestolen.

Slik var det før, to små mosegrodde steiner skal få nytt liv…

Vi har nemlig et to steiner i hagen, ja egentlig er det et fjell. Hele gressplenen ligger på toppen av stein.
Jeg er sikker på at om vi hadde fjernet hele plenen så hadde vi hatt et svært berg istedenfor, og opp fra berget stikker det opp små knauser. Utfordringen var bare at de var dekket av mose, og den måtte fjernes.
Så i går hoppet en liten gutt i arbeidsbuksa som egentlig er to nummer for liten, for nå skulle det jobbes.

At den lille gutten kan jobbe er det ingen tvil om, hele åtte ganger gikk han opp og ned for å tømme trillebåren for mose. Han og gubben holdt på i timevis ute, og når jeg omsider kom meg ut var de ferdig med den ene steinen. Det ble så fint, og oppå den store steinen hadde ørnen fått sitt nye utkikkspunkt.
Ikke nok med at de hadde renset steinen, de hadde også støt underlag til ørnen.

Mor er fornøyd….

Først klokken 19 i går kveld ble de ferdig med den andre steinen også, for beveren måtte jo også få seg et solid underlag. Så nå står trefigurene støpt fast i hagen min, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Noen trefigurer til nå så kan jeg åpne dyrehage, håpet er at de skremmer bort Hjorten.
All ære til guttene mine som virkelig har jobbet på, nå har jeg også en unik hage…

11 kommentarer

11 thoughts on “Dyrehage på Breistein….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *