Noen bare “leter” etter feil…

Categories Blogg

Jeg har vært heldig som blogger, heldig fordi jeg har sluppet unna hetsen. Nå har ikke jeg det antallet lesere som de på toppen av lista, men etter å ha vært i media opptil flere ganger så har jeg egentlig ventet på det.Men det har bare vært positive tilbakemeldinger, støtteerklæringer og fine ord.

Skulle bare mangle tenker dere kanskje, men i dagens samfunn er ikke dette en selvfølge. For selv om jeg har fått dødsdommen så er jeg ikke garantert mot hets, selv om jeg ligger nede så er det noen som bare må dra meg lenger ned. Men å gjøre det åpenlyst tør de ikke, det er i min private innboks de kommer.

Nå kunne jeg ha gjort som enkelte andre bloggere gjør, publisere innholdet og henge de ut. Men da får de jo bare oppmerksomhet, er ikke det bare å helle bensin på bålet? Nå har jeg egentlig ikke noe å klage over, jeg har kun fått to sånne meldinger i løpet av ett år. To meldinger blant hundrevis av fine, to kalde meldinger blant hundrevis av varme.

Men selv om jeg vet at det de påpeker er bare løgn og tegn på uvitenhet, så gjør det likevel noe med meg som menneske. Jeg tror alle ville reagert hvis de fikk slike meldinger i innboksen, vi er jo tross alt bare mennesker. Nå er jeg rask med å slette de, faktisk så gidder jeg ikke lese innholdet engang. De fortjener å havne der jeg kaster de, sammen med det andre søppelet. 

Jeg kan heldigvis stå inne for alt jeg har skrevet, de rundt meg er inneforstått med det jeg skriver til enhver tid. Jeg spør alltid om godkjenning før jeg skriver om private ting som handler om menneskene rundt meg, til og med assistentene får lese igjennom innholdet på forhånd. Sånn må det være, gubben og barna spesielt må være involvert i dette, ellers går det ikke lenger.

Men hvorfor er vi så opptatt med å finne feil hos andre mennesker, hvorfor får enkelte glede av å tråkke enkeltpersoner ned i gjørma? Enkelte henger seg kun opp i de små detaljer og vrir de om til usannheter og løgner, det dype budskapet forsvinner i negativitet og dritt.

Jeg blir fryktelig trist på vegne av menneskeligheten at samfunnet er blitt sånn, men jeg blir også skamfull på vegne av vår egen generasjon. For det er like mange godt voksne som holder på som ungdommer, hva slags forbilder er vi egentlig? Hver dag prøver jeg å lære mine barn om å møte andre mennesker med medmenneskelighet og respekt, men det er ikke like enkelt bestandig, for enkelte er bare opptatt av en ting, finne feil.

Livet er så fryktelig kort, skjebnen ligger og lurer rundt hvert hjørne. Burde vi ikke heller bruke tiden vi har fått utdelt til å spre rundt oss med varme? Livet er hardt nok som det er, la oss ikke gjøre det vanskeligere for hverandre…

 

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Noen bare “leter” etter feil…

  1. Kan ikkje skjønne at noken vil skrive noke vondt til deg. Du er jo berre godheita sjølv. ❤️

  2. Du skriver om livet og døden på en måte som imponerer meg, skulle ønske jeg bodde nær deg🥰 Alle trenger ei som deg i livet sitt. Jeg kommenterer ikke mye, men jeg leser hvert ord, ler med deg og gråter med deg. Skulle ønske att det skjer ett mirakel for deg. Glad i deg du ukjente venn❤💜💐

  3. Som du sier, noen bare MÅ lete etter feil. Hvilke feil de finner hos deg, er meg en gåte. Noen bare MÅ trykke andre ned, kanskje er det for å fremheve seg selv? Jeg vet ikke. Det du skriver er kanskje for tøft for noen å forholde seg til. Mange ønsker ikke å forholde seg til døden, eller mennesker som skal dø. Jeg kjenner folk som ikke klarer å følge bloggen din, da det blir for vanskelig. MEN, hvorfor noen vil finne feil hos deg, forstår jeg ikke. Klem fra meg ❤️

  4. Jeg synes og det er blitt et stusseligere samfunn. Folk skriver så mye stygt. Men de er jo beskyttet når de ikke må stå face to face og si sånt. Feiginger! Sånn sett var det bedre før internet kom. Er litt flau på menneskers vegne. Så et program hvor disse slemmingene ble oppsøkt og intervjuet. DA var de spake… Lykke til med bloggen. Leser hver dag. Du skriver så bra. En fryd å lese så bra innlegg. Stor klem fra meg.

    1. Enig Ann-Kristin, men jeg tror også det er mye uvitenhet ute og går, eldre mennesker som ikke tror det har noe konsekvenser uansett hva de spyr av seg. En gylden regel må være å behandle andre som du vil bli behandlet selv, uavhengig om du er på nett eller ikke 🤍

  5. Jeg liker så godt ordet netttroll! Det vanligvis det de er de som skal lete etter feil. Så tenk litt på min tanke: se for deg ett skikkelig troll, liten, rund, store ører, svart hår og store tenner, slik sånn i Ivo Caprino filmene😂 Da blir de litt søtere og litt dustete og mindre ekle😂
    God klem til deg😃

  6. Hei!
    Jeg tror ingen er perfekt jeg.Og jeg mener att verden blir kjeligere med mennesker som er perfekte.Det bør være mangfold.Du er akkurat passe perfekt ,slik som jeg er<3

    Ha en fin kveld videre!

    Britt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *