Hmm, har jeg glemt noe?

Categories Blogg

Onsdag allerede, og jeg har hatt en rar følelse i hele dag. En følelse av at jeg har glemt noe, en følelse av at det skal skje noe idag. Men jeg vet ikke hva den følelsen var for noe, og det har irritert meg i hele dag. Men nå er det for sent, kvelden er ankommet Breistein og det som eventuelt er glemt er for sent å gjøre noe med nå.

Ellers har dagen vært preget av humøret mitt, for selv om jeg har mye å se frem til så er humøret så som så, jeg er lei. Noen dager er bare dritt, og dette er en av dem. Jeg merket det allerede når jeg slo opp øynene idag tidlig, For alt jeg klarte å tenke på var here we go again, samme prosedyrene nok en gang.

Jeg er lei av å føle meg avkledd, jeg vil ikke sitte naken og hjelpeløs på toalettet, jeg vil ikke i en alder av 40 år måtte være avhengig av hjelp til personlig stell og påkledning, jeg vil ikke være syk! Ja og der kom tårene også, pokker da! Noen dager er bare vonde, noen dager må jeg jobbe ekstra hardt for å komme meg opp. I dag har vært en sånn dag, og da er det jaggu godt jeg har en sterk familie.

“Sjerp deg mamma, du er ikke død enda”! Snakk om å få det rett i fleisen, tøff kjærlighet rett og slett, og jeg elsker det! Selvfølgelig var det ingen andre enn min datter som satte meg på plass i dag, ingen tid for selv medlidenhet her i huset. Det hjelper momentant, det er som å knipse med fingrene så er jeg tilbake igjen, ja det hjalp ihvertfall idag.

Noen ganger trenger jeg litt tøff kjærlighet, og min datter er utrolig flink til å lese meg. For hun ser når jeg trenger trøst, eller sånn som idag, litt kjærlig kjeft . Hun har reddet meg mang en gang, hindret meg i å bryte sammen offentlig og hjemme, så takk og lov for henne og alle mine barn. For når min nest eldste sønn trengte hjelp til noe, og henvendte seg til meg. Ja da glemte jeg alle mine problemer, og fikk konsentrere meg om noe mye viktigere.

På assistent fronten er det fremdeles ustabilt, men det som gleder meg er at den ene assistenten virkelig har steppet opp et hakk. Hun har reddet oss denne uken når fraværet har vært stort, og det er jeg evig takknemlig for. Det er nettopp det jeg ser i en assistent, en evne til å gi litt ekstra når det trengs. Så selv om vi kanskje fikk en litt dårlig start, så er det godt å kjenne på at det går bedre nå. Idag har hun vært Askepott, sittet med nesa inn i peisen for å prøve å få fyr😅

Isak altså, han finner stadig på nye ting, nye måter å leke med mamma på. Når jeg skal på toalettet så blir jeg fraktet fra A-B på en kontorstol, og dette vet en liten gutt og benytte seg av. Han setter seg ned på gulvet oppå min fot og klamrer seg fast, det er så moro å bli dratt med. Nåde meg hvis jeg ikke gir beskjed når jeg skal på do, for da blir en liten gutt forbanna😂 Han er bare fantastisk  🧡Idag kom han også hjem fra barnehagen med en gave, han hadde laget verdens fineste armbånd til meg, det hjalp på humøret det.

Jeg fikk heldigvis gjort ferdig stillingsannonsen også i dag, godt å få det ut av verden. Kanskje jeg skal legge den ut så dere får se? Jeg føler ihvertfall jeg har fått med det viktigste. Så det blir spennende å høre om det har noe effekt, annonsen ble i det minste mer personlig på denne måten.

Imorgen er det torsdag og det betyr en ny episode av Heksejakt, har dere sett den første episoden? Den går på Tv2 og jeg er hekta. Men jeg ser den på nett, så jeg har allerede sett de to første episodene. Det innebærer at jeg må vente til i morgen, for da kommer episode nr 3 ut. Det er ingenting mer irriterende enn det, jeg vil aller helst se alle episodene nå med en gang!

Jeg må avslutte med å si takk, tusen takk til alle dere som har stemt på meg. Idag stengte avstemningen, så nå blir det spennende å se. Jeg har ingen tro på at jeg kan konkurrere mot det selskapet som jeg deler gruppe med, men jeg har vunnet uansett!

For jeg har nemlig dere, verdens beste lesere som fører mine ord videre. Og premien fra dere har jeg allerede fått, en kveld på Vixen. Dere er fantastiske, så tuuuusen takk 💜

Så nå er det ingenting å gjøre annet enn å slappe av, så fyr i peisen og sjenk dere selv noe godt i glasset, det har dere virkelig fortjent ikveld. Ha en strålende kveld 🤗

4 kommentarer

4 thoughts on “Hmm, har jeg glemt noe?

  1. Jeg skjønner deg så inderlig godt. Vi ønsker vel alle å være mest mulig selvhjulpen. Jeg brekte foten en gang og vi har ei smal trapp opp til soverommene, i tillegg er det en sving midt i trappa. Opp gikk det rimelig greit med krykker, gubben gikk bak, men ned var det klin, hakke umulig. Der måtte gubben nesten bære meg (takk og lov for at jeg er lita og lett) og jeg følte meg både hjelpeløs og fortvilt. Og du har det sånn hele tiden. Da er det greit med en datter som din, rå galgenhumor er herlig og nødvendig innimellom.

    Stemt så tommelen er rød👍🏻Nå gleder jeg meg til å se deg på Vixen nåt du mottar prisen🙏👏

    Flott armbånd, flinke, nydelige, skjønne Isak med herlig rampeøyne😍

    Bra at en assistent har tatt ekstra ansvar, men bytt selskap. Hvorfor skal du bruke tiden din til å irritere deg over folk som ikke er ansvarlig nok til å komme seg på jobb? Hvis det andre har større erfaring med ALS og andre er fornøyd, bytt, ikke tvil. Jeg hadde bytta etter forrige møte når de mer eller mindre insinuerte at det var din feil fordi du var åpen på bloggen. Det kalles for useriøst av arbeidsgiveren, da var antakelig fri for egne argumenter om hvorfor de ikke klarte å levere etter avtalen. Minnet litt om Babcockfarsen her i nord.

    Ha en fin kveld.

    1. Tusen takk Kristin, takk og lov for barna mine altså. De gir meg både styrke til å leve og styrke til å kjempe, uten de hadde jeg vært fortapt 🤍En god kveld til deg og 🤍

  2. Hei!
    Jeg stemte på deg og Heier på deg!

    Av og til har jeg slike dager jeg også der jeg tror eller mener jeg har glemt noe.Men neste dag dukker det gjerne opp da!
    Enn vill gjerne være selvhjelpen.Men for min egendel trenger jeg en del hjelp når det gjelder transport.Da jeg har smerter i hender og føtter.Men du har det jo slik hele tiden da.Da hjelper det med noen som har en rå humor i huset!
    Ha en fin kveld og kos deg med Heksejakt når det kommer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *