Naturens skatter

Categories Blogg

Noen ganger treffer små ord meg midt i hjertet , små ord plukket opp av en barnemunn.

Et lite nysgjerrig hjerte kom løpende mot meg igår , han hadde noen skatter han måtte vise meg.

Sjeldne skatter som mange tar for gitt , men som virkelig er de største skattene vi har.

De rikeste skatter i livet er gratis , “naturens” skattekiste er stor.

 

Nettopp dette har et lite hjerte fått med seg , for det har to øyne som nærmer seg livets slutt fortalt.

Igår skjedde det altså , jeg fikk nok et bevis på at mine ord setter spor.

Når en liten gutt kom løpende mot meg innså jeg det , han ser de skattene jeg ser.

Han ser de virkelige skattene , og han ser de gjennom mine øyne.

 

” Mamma du må komme og se , nå er de her igjen”

“Hva mener du lille venn”

“De du fortalte om, naturens skatter er på himmelen”

 

En dobbel regnbue kom til syne , en regnbue som fulgte oss hele veien fra Vardø til Komagvær.

Men det stoppet ikke der , for igår åpnet en hel skattekiste seg.

Endelig kom den , en av de største skattene kom endelig til syne.

Under ser dere bilder , og jeg er takknemlig for at vi fikk oppleve dette.

Jeg sier som en liten gutt så vakkert sa , “tenk om vi hadde hatt en så fin skatt mamma”…

Som natt som dag , lyset forsvinner aldri på denne tiden

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Naturens skatter

  1. Du godeste! Ja så vakkert har vi det; og tenk at barneøyne ser og forteller videre! Nydelig !

    Æ ordan dine setter spor må du aldri tvile på Vivian 🌸

    Æ e overbevist om at du har gjort mæ snillere, og mere bevisst på alt æ har rundt mæ❤️

      1. Jeg kom til å tenke på drømmefangere , slike som man henger over sengen. Dere skulle hatt «skattefangere», så mange vakre skatter dere finner. Skulle fått deg en stor bilderamme hvor du kunne hengt opp masse bilder fra turen, så kunne nyte alle de gode minnene, ikke bare i hjertet med og på bilder. Det er jo de som lager foto bok, men d er ikke lett å få bladd i med armer som ikke vil lystre. Men bilder av alle skattene i en ramme, d trenger man kun øynene til. <3 klem fra Synnøve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *