Hell i uhell

Categories Blogg

Dagen endte med kaos i går , på den roligste dagen hittil bestemte universet seg for å vekke oss opp. Jeg kjenner ikke til alle detaljene enda , så derfor velger jeg å la være å skrive så mye. Men bilen er ihvertfall ikke kjørbar over lengre strekninger slik den er idag. Dette ble litt av en avslutning på ferien , og plutselig ble gode råd dyre.

Hjem må vi jo , nå er spørsmålet bare hvordan. Vi kan selvfølgelig prøve å reparere bilen såpass at vi kommer oss hjem , alt er jo sikkert mulig. Utenom det har vi bare to valg , luften eller sjøveien. Forsikringsselskapet måtte ringes idag , og takk og lov for at vi er godt forsikret. Det viser seg nemlig at forsikringen dekker hjemreisen for oss , hell i uhell sier jeg bare.

Så nå må vi tidlig opp imorgen for å begynne på en ringerunde , mammapååhjul bilen har tatt seg en hvil. Men nå byr det seg en sjelden mulighet , og hvis dette går så blir det litt av en hjemreise. Hurtigruten har vært en stor drøm så lenge jeg kan huske , og nå byr muligheten seg. Spørsmålet er bare om det er noen ledige plasser igjen , alle ser jo ut til å valgt norgesferie i år.

Hjem kommer vi uansett , men jeg må innrømme at det hadde vært stort med en hjemtur langs sjøveien. Det ble ihvertfall en lørdag jeg sent kommer til å glemme , og en avslutning på ferien vi ikke hadde sett for oss. Men ellers har det vært en fin helg , vi har kost oss sammen med familien.

Det ble grilling idag også , solen har uteblitt så det var bare å pakke på seg. For første gang siden ferien startet begynte en liten gutt å klage litt , og han kunne meddele at han hadde noe trist å fortelle. Det triste var at han lengtet hjem , han ville hjem og leke med lekene sine. Det hadde nok en innvirkning at søskenbarnet kom drassende med sine egne leker , og de var bare hennes. Ikke like lett å være liten bestandig , bagateller blir store for små kropper.

Men gleden var stor når mor kunne fortelle at det ikke var lenge igjen , snart skulle vi vende nesen sørover igjen. Jeg tror han kommer til å holde seg inne i de første dagene etter vi kommer hjem , han kommer til å leke på rommet i minst to dager.

Idag ser det endelig ut til at vi får til en kveldstur i byen , noe jeg har ønsket siden vi kom. Det har liksom ikke blitt tid , det har skjedd noe hver eneste dag. Nå er jeg spent på hva morgendagen vil bringe , jeg har ihvertfall fått bevist at når vi drar på tur kan alt skje…

10 kommentarer

10 thoughts on “Hell i uhell

  1. Det er da utrolig hva som kan skje! Godt det ikke skjedde noe med dere da….Jeg krysser fingrene for Hurtigruta, det hadde vært stas for dere alle tre! En liten gutt ville syntes at det var stas? Ellers er det alltid godt å komme hjem, for både store og små….men DU hadde trengt en måned til i Vardø for å samle krefter….Jeg tror du er sterkere “innvendig” nå, enn da dere dro hjemmefra? Og så må dere bare begynne å planlegge tur oppover igjen neste sommer, du skal jo ha noe å glede deg til <3
    Flotte bilder du har fra området rundt deg, skjønner at du koser deg! For DET synes <3 <3 <3

  2. Du er så flink å snu d som kunne bli veldig negativt, til noe positivt. Du er jammen laget av noe helt spesielt! Jeg krysser fingrene for hurtigruten. Gjerne suite! 😉 Her er d bare å følge med skjønner jeg. God klem fra Synnøve

  3. Her skjer det stadig nok! Godt at det går bra da! Æ stemme for suite på hurtigruta æ og! Der hadde vært nokka det🌸

    Vivian, du lar dæ virkelig inne vippe av pinnen! Beundringsverdig , og æ tar det tel mæ🌸

  4. Krysser fingrene for hurtigruten, da får dere også med bilen hjem og kan få den reparert der.
    God forsikring er gull verdt, det vet jeg alt om. Her gjennomgås forsikringene hvert år.

    Kos dere videre i ferien, så glad for alt dere har fått oppleve så langt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *