En lat start…

Categories Blogg

Vi hadde egentlig lagt mange planer for denne lørdagen , dagen var full av ting vi skulle gjøre. Men jeg tror vi kjente det begge to når vi våknet , tempoet måtte settes ned. Solen hadde også forlatt oss , og på himmelen var det kun regnværsskyer og se.

Derfor ble det en lat start på dagen for oss idag , når regnet traff ruta forsvant alle våre planer ut vinduet. Vi hadde egentlig planlagt å reise til Sandfjord , et lite sted på vei ut til Hamningberg. Der var det arrangert grilling for alle som ville , og det hadde vi lyst til å få med oss.

Men når regnet kom var det ikke så fristende likevel , jeg grøsset ved tanken på å sitte ute og bli våt. Så vi valgte å legge det til siden , ja når gubben gikk og la seg så var signalene klar. Idag hadde vi ikke rukket å stå opp engang før vi fikk besøk , plutselig sto han bare i stua.

Stille som en mus kom han inn verandadøren , og hadde det ikke vært for at soveromsdøra sto åpen hadde vi ikke merket at han kom. Jeg kvapp når jeg så at svigerfar plutselig sto der , og plutselig fikk gubben det fryktelig travelt.

En av brødrene til min mann

 

For jeg lå nemlig kun i Evas drakt , det eneste jeg hadde rundt meg var armene til gubben. Dyna var forlengst revet av , og døra sto på vidt gap. Gubben spratt opp av senga og fikk avverget krisen , en uventet start på dagen. Kanskje det er derfor resten av formiddagen ble lat , vi måtte hente oss inn igjen etter en pangstart.

Klokken ble faktisk over fire før vi kom oss ut hyttedøra , men bedre sent enn aldri. Jeg hadde nettopp rigget meg til i bilen når vi så det , en bil var på vei opp traktorveien. Vi dro kjensel på personene med en gang , jeg tror ikke folket her oppe blir eldre.

Alle er akkurat som jeg husker de , og denne damen var intet unntak.  Min datter skulle vært her nå , for denne damen har hatt henne i barnehagen som liten. En fantastisk dame som bestandig møtte oss med smil rundt munn og gode ord , og slik er hun enda.

 

Isak la merke til at hun kom bærende på en pose , og da åpnet en barnemunn seg. “Tror du hun har gave til meg mamma” spurte en liten gutt forventningsfullt. Selvfølgelig var det noe til han opp i posen , en stor godtepose ble trukket opp av en hvit Rema pose. Men jeg fikk også en gave , et bilde med en fin tekst som ga meg tårer i øynene. Jeg vet allerede hvor jeg skal henge det opp hjemme , det skal være det første jeg våkner til og det siste jeg ser om kvelden. Jeg skal få gubben til å ta et bilde av teksten , alle burde hatt en slik tekst over senga.

Disse møtene gir meg så utrolig mye , de gjør meg varm om hjertet. Igår fikk jeg også treffe en gammel venninne av meg , og det betyr så mye. For jeg vet ikke om jeg får denne muligheten igjen , denne reisen kan være mitt siste farvel til øya i mitt hjerte.

Idag ble det middag ute , eller det vil si gubben dro ut for å kjøpe mat. Egentlig hadde vi tenkt å gå på den andre Thai restauranten her i byen , men etter å ha kjørt forbi innså vi at det ville bli vanskelig. Rampe hadde de men der hadde det også stoppet for meg , døra var nemlig altfor smal. Derfor ble maten spist i svigermor sin stue , helt greit det også.

Maten var nydelig og mett ble vi idag også , jeg har spist over evne hele ferien. Etter middag begynte en velkjent lukt å spre seg i svigermor sitt hus , det var tydeligvis gjærbakst på vei. Så her er det bare å lage plass i magesekken , det er lørdag og ruskevær , men vi koser oss like mye inne…

13 kommentarer

13 thoughts on “En lat start…

  1. Dere må jo ha mye moro?
    Jeg tror du kommer deg til Vardø flere ganger, du formelig sprudler av glede! Ikke la noe sorgens greier legge seg over slutten av turen, du skal oppover igjen💖💖💖

      1. Jeg forstår, men samtidig ser jeg jo gleden hos deg og de andre…. Du er helt annerledes nå som du er på tur, du opplever masse, du er IKKE en pasient….Jeg håper virkelig at denne turen har bidratt til en bedre dag når du kommer hjem, og at du har samlet så mye krefter at du kan få en tur til….Det er jo helt tydelig at du og dine trives der oppe…. Jeg er gjerne med på en ny spleis for å få dere oppover på nytt <3

  2. ….og æ henger mæ på de foran mæ! Du viser og formidler noe som gjør at æ blir ydmyk,og virkelig får vite hva som bor i mennesker🌸for en glød du har Vivian !

    Spleis ja, æ e med! For den her dama e man med på ka som helst👏

  3. Har over lengere tid lest dine historier æ e mektig imponert over alt du får satt ord på🤗æ bor i Vardø så at dokker har kommet så langt nord for å besøke det du trodde ikke va mulig,må æ bare si e fantastisk💕Håper dokker har fått med dokker det dokker hadde i drømmene dokkers🤗,når det er sagt ønsker æ dokker en flott ferie videre🌹🌹🌹

  4. Så flott tur du har 🙂 Det er mye man kan oppleve også i regnværet. Og disse menneskemøtene er jo best. Det gir energi til livet 🙂 Kos dere videre, håper dere får masse fint vær 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *