Når tryggheten forsvant ut døren…

Categories Blogg

Nå er det over , hverdagen er nå vendt tilbake.

Jeg la meg igår med et tungt sinn , klumpen i magen har vokst seg stor de siste dagene.

En liten gutt sto igjen ved min side , men i dag var det for å ta farvel.

Far og sønn gikk igjen ut døren , og med seg tok de en trygghet så stor.

 

Igjen lå jeg der , alene i et lite rom.

Mine hverdager er fylt med problemer og usikkerhet , jeg vet godt hva som venter.

Denne juleferien har gjort meg godt , disse dagene har gitt meg rom til å puste.

Rom til å kun være meg selv , rom til å leve uten problemer og kaos.

 

Jeg følte meg sliten når jeg våknet , sliten og tom.

Det er vanskelig når ingen forstår , og de eneste som forstår har nå forlatt huset.

Mens livet fortsetter på utsiden så står tiden stille i et lite hus , de hvite veggene kommer stadig nærmere.

Et liv innenfor fire vegger er vendt tilbake , alt jeg gjør er å vente.

 

Vente på at døren skal gå opp , vente på at mine kjære kommer hjem igjen.

Klokken har aldri gått saktere , det er som om tiden har stoppet opp.

Virkeligheten er tilbake , og min virkelighet er fortsatt et mareritt.

Et mareritt jeg aldri våkner opp i fra , et mareritt som stadig blir større.

 

Alt jeg kan håpe på nå er at utryggheten ikke blir så altfor stor , at klumpen i magen snart forsvinner.

Mitt liv er blitt usikkert og utrygt , jeg vet aldri hva som venter rundt neste sving.

Men det som tærer meg mest ned er utryggheten , utryggheten som kommer når hverdagen vender tilbake.

Mitt eneste håp er at jeg får oppleve det igjen , at jeg kan få leve lenge nok til å oppleve at tryggheten igjen kommer inn døren…

2 kommentarer

2 thoughts on “Når tryggheten forsvant ut døren…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *