Helt tom…

Categories Blogg

I dag våknet jeg opp med en klump i magen , gårsdagens hendelse satte meg helt ut av spill. Nå hadde jeg ingenting å se frem til lenger , skuffelsen hadde satt dype spor. Hele julen har vi sett på de samme bildene , og rundt bordet var navnediskusjonen godt i gang. Vi hadde fått noe å se frem til alle sammen , den lille valpen ga oss en glede allerede før han var kommet. Derfor gjorde det så innmari vondt , og jeg gikk til sengs med en klump i magen. Den samme klumpen som jeg i dag våknet opp med , igjen hadde denne familien blitt frarøvet en stor glede.

Så dagen i dag har kun gått med til en ting , en ny valp står øverst på ønskelisten. Men aldri hadde jeg trodd det skulle bli så vanskelig , for enkelte oppdrettere har for mange krav. Det er tydeligvis ikke nok med kjærlighet og omsorg lenger , hvis du ikke bor i samme by eller skal bruke hunden til utstilling så er du ikke aktuell. Alt jeg kan håpe på er at noen ser hva vi kan gi , og er det noe vi har nok av så er det nettopp kjærlighet og omsorg.

Heldigvis er det alltid noe som skjer i en stor familie , og nå er en stor test veldig nær. Min datter nærmer seg slutten på kjøretimer , nå er det bare den siste testen igjen. Så denne julen har blitt brukt på henne , min mann har vært passasjer i timevis. Så nå kan vi bare håpe på at hun er klar , ja og at nervene holdes under kontroll.

Jeg skjønte lite når jeg sto opp i dag , for en liten gutt kunne fortelle at han hadde vært oppe i hele natt. I går kveld sovnet han på sofaen etter en hel dag ute , og det siste jeg så var at gubben bar han til sengs. Men når gubben gikk for å legge seg klokken 01.30 så kunne lyder høres fra et barnerom , og der lå en liten gutt med øyne store som klinkekuler og så på Ipad. Gubben ble helt satt ut , og min datter som har rom vegg i vegg kunne fortelle at en liten gutt hadde vært våken hele tiden. “Jeg er ikke trøtt pappa” sa en liten gutt , en sjokket far visste knapt hva han skulle si. Men når Ipaden ble lagt i svart så kom også søvnen til en liten gutt , og etter ti minutter så var han endelig kommet inn i drømmeland.

I morgen er hverdagen tilbake og det blir litt av en overgang. Jeg kjenner det på hele meg , jeg gruer meg til dette er over. Disse dagene har gitt meg så mye , jeg har fått puste igjen. Men i morgen er det over , juleferien går nå mot slutten. Så nå er det bare å stålsette seg , for nå venter hverdagen igjen…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *