Når to tanker blir til en

Categories Blogg

Jeg ser han i sidesynet , min kjære sitter trofast ved min side.

Sommeren har satt spor etter seg , en lett sommerfarge har lagt seg under skjeggete stubber.

Han er så flott der han sitter bak rattet , trygt fører han meg frem langs endeløse landeveier.

Stille sitter jeg og betrakter han , takker høyere makter for at han er min.

 

Det er stille i bilen , en ro har senket seg over oss.

Noen ganger er ord overflødig , i små øyeblikk er ikke ord nødvendig.

Lykken er blitt til stillhet , en stillhet som kommer fra hjerte.

To tanker er blitt til en , der og da er vi i samme tanke.

 

Hans øyne treffer mine , i et kort øyeblikk er vi ett.

Et lite smil fra meg er nok , han ser det på meg.

En sving nærmer seg , og min kjære får et nytt drag i ansiktet.

For vår lykke kommer med en bismak , og i en stille bil blir bismaken til å ta og føle på.

 

En sorg la seg over et solbrunt ansikt , en sorg som fikk meg til å snu meg bort.

Jeg kjente hvordan tårene begynte å presse seg frem , noen ganger blir sorgen større når lykken er stor.

Et farvel kommer nærmere og nærmere , en sorg over at dette snart er over kom til syne i en stille bil.

Der og da tenkte vi det samme , vi ønsket oss begge tilbake til en tid.

 

Min kjære har bare et ønske , et ønske jeg aldri kan oppfylle.

Jeg har det samme ønske , vi ønsker oss friheten tilbake.

Livet er en frihet , en frihet som brått ble revet fra oss.

I en stille bil ble to tanker til en , gi oss vårt liv tilbake...

10 kommentarer

10 thoughts on “Når to tanker blir til en

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *