Det ble med drømmen

Categories Blogg

Det ble fort klart at Hurtigruten ble det ikke , dette eventyret av en ferie må avsluttes slik den startet. For etter en kjapp telefon til Hurtigruten sin service telefon så ble det klart , prisen var for høy. Vi kunne jo tatt cruise i Middelhavet to ganger for den prisen det koster med Hurtigruten en vei , 53000 en vei ble for mye for Forsikringsselskapet også.

I tillegg var det uten bil , for det viste seg at bilen er 4 cm for høy Hurtigruten sine krav. Så den måtte vi ha sendt med godsbåt utenom i alle tilfeller , og det ble for vanskelig. Fly blir for vanskelig for meg , jeg klarer ikke sitte rett opp og ned i et smalt flysete i flere timer. Derfor hadde vi kun et valg igjen , det er bare å ta landeveien fatt.

Derfor er gubben nå i full gang , bilen må rettes opp før vi setter avgårde. Det er en fordel om vi har vinduer i bilen , og at den faktisk kan låses. Spørsmålet er bare hva som skjer når vi kommer hjem , kondemnering er det verste som kan skje. Tanken på å være uten bil i månedsvis skremmer meg , en høst og vinter uten bil vil bli helt forferdelig.

Men jeg orker ikke tenke på det nå , vi må komme oss hjem først. Luften gikk helt ut meg idag , jeg tror de siste dagene har påvirket meg mer enn jeg trodde. For idag har jeg hatt lite krefter i kroppen , jeg orket knapt å kjøre rullestolen. Først etter middag kom formen seg litt , jeg tror svigermor sine fiskekaker var det som skulle til.

Nå har vi prøvd i dagevis å ta en rundtur i byen , men med alt som har skjedd de siste dagene så har ikke tiden strukket til. Men idag trumfet jeg det igjennom , skulle vi gjøre det måtte det bli nå. Solen kom også tilbake idag , men selvfølgelig kom skydekket rett før vi skulle gå. Så det ble bare en kort gåtur idag , en kald nordavind ødela litt av sjarmen. Det er rart hvordan man ser med andre øyne når man har bodd borte noen år , jeg oppdager stadig nye ting som jeg før aldri har lagt merke til.

Vardø er vakrere enn noengang før , sikkert fordi jeg ikke vet om jeg får se dette stedet igjen. De slitte og falleferdige husene som folket i byen irriterer seg over er for meg små skatter , de skaper en sjel til byen. De forteller en historie , det er nærmest så jeg kan høre veggene prate til meg.

Jeg føler meg som en turist på kjente stier , men nå ser jeg nye stier jeg aldri før har sett. En stor drøm er gått i oppfyllelse , det var alt jeg klarte å tenke på når jeg rullet rundt i mine gamle gater…

11 kommentarer

11 thoughts on “Det ble med drømmen

  1. Så synd at det ikke gikk😳😱
    Da må dere rett og slett kjøre pent hjemover da, når regner du med at dere er hjemme igjen? Er bilen veldig ødelagt da???
    Må bare ønske dere lykke til, du får nyte innspurten og krysse fingrene for en ny tur neste år!
    Jeg krysser alt jeg orker, og håper at det blir en ny SPLEIS om ei stund💖💖💖

    1. Bilen er helt smadret bak og på ene siden , men gubben får nå hjelp til å rette opp døren og tette vinduene. Vi satser på å starte hjemover på onsdag , og dersom alt går etter planen vil vi da være hjemme på søndag 💜

      1. Jeg synes det er trist at ikke Hurtigruta kunne spandert denne turen på dere! Det ville jo satt dem i et godt lys, og du og dere kunne hvilt dere helt hjem! Underlig!!!

  2. Så trist å høre om skaden på bilen . Og hjelpes meg så dyrt d er å ta hurtigruten en vei, ikke ment for normale folk d visstnok. Bra du har en nevenyttig mann opp i det hele. Ikke rart du er sliten etter mange dager med tett program, og når man opplever problem m bilen som du er så avhengig av så skjønner jeg godt luften kan få ut av en. Håper det går an å få den reparert. Masse gode tanker , og en dæsj med energi sendes nordover. God klem fra Synnøve

  3. Er det ikke typisk at noe sånt skjer med bilen. Enda godt dere er like hele. Du skriver så fantastisk bra reisebrev, at Hurtigruta burde latt dere sitte på helt gratis, helt til Bergen. 🙂 Tusen takk for at du har delt denne flotte turen med oss. Jeg har virkelig kost meg med innleggene dine. Klem

  4. Åå så synd at det ikke ble hurtigruten på dere. Det var en voldsom pris, ikke for hvermmansen, nei. Så trasig at bilen er skadet, men som nevnt ovenfor, er det bra du har en nevenyttig mann. Jeg Skjønner godt at du blir sliten av alt dette. Jeg ønsker dere masse lykke til i prosessen.

  5. Du tar virkelig og ser positivt på det som skjer, selv om der ikke blir slik vi alle ønsket! Skjønner likevel at dette koster krefter altså🌸
    Tenk å få lov tel å være med dæ og familien hele ferien opp tel Vardø , og vi heng oss på nedover også hvis vi får lov🌸

    Nå krysses og ønskes det det aller beste for returen også.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *