Når seks år føles som et helt liv…

Categories Blogg

” Bare en gang til mamma ” . En liten gutt står med bedende øyne og stirrer på meg , blikket hans går fra meg til en datamaskin.
Jeg måtte nemlig mimre litt i går kveld , en film av min forrige flytur ble funnet frem.
” Kom å se ” ropte jeg til en liten gutt , jeg vet hvor mye han liker å se på gamle minner sammen med meg.
” Åååå nå er du høyt oppe mamma , og i den båten satt jeg og pappa “

Hele tre ganger måtte jeg spille den av , men jeg tror han syns det var mer gøy å se seg selv enn meg i lufta.
” Se mamma , jeg tør ikke si noe , jeg sitter bare stille ” 
En reporter prøvde å få en liten gutt i tale , og det la en liten gutt merke til nå.
Men det var ikke den eneste filmen vi så , for på youtube hadde jeg lagret filmer fra de siste seks årene.
Seks år føltes plutselig ut som et helt liv , for på en skjerm dukket det opp uttallige minner.

Vixen

Minner jeg aldri ville vært foruten , minner jeg aldri ville ha fått dersom jeg ikke hadde blitt syk.
Når alt ble mørkt for seks år siden åpnet det seg en ny dør , en dør mot livet her og nå.
Alt det jeg trodde var borte for alltid kom sakte men sikkert tilbake , gleden ved livet vendte tilbake på ny.
Sterkere og varmere enn noengang før , jeg fikk gjentatte ganger bevist at det jeg trodde var umulig var mulig likevel.

Ønsketransporten💜

Livet med denne sykdommen har lært meg mye , ALS har gitt meg muligheter jeg aldri ville fått dersom jeg fortsatt var frisk.
Men den har også gitt en hel familie opplevelser , herlige opplevelser som vi nå kan se tilbake på.
Det føles som om jeg har opplevd mer på seks år enn gjennom et helt liv , det føles som om jeg har levd to ganger.
For seks år siden trodde jeg livet var over , men er det en ting jeg har lært på disse årene så er det at livet ikke er over før det er over…

4 kommentarer

4 thoughts on “Når seks år føles som et helt liv…

  1. Dere får komme hit til oss og kjøre Romsdalsgondolen. 🙂 Jeg har også tenkt på hva som er annerledes etter at jeg ble hjemmeværende. Det hadde nok vært lite Lillasjeljobbing. Nå kan jeg faktisk hjelpe noen med ordene mine, noe som er godt. Og med healingen. Så selv om jeg er litt mer parkert er jo jeg av de heldige som ikke er “syk” i den forstand og kan derfor være med på mye. Og jeg setter nok mye mer pris på det jeg gjør enn jeg ellers ville gjort.

    1. Ja vi har faktisk snakket om Romsdalsgondolen , så dit må vi komme oss en dag😊Ja livet er uforutsigbart Mariann , men at livet aldri slutter å overraske har jeg fått bevis på flere ganger. Så godt å høre at du også har funnet noe som gir deg glede og mening i hverdagen , det er noe vi alle trenger🌹

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *