Hvilken dag er det i dag??

Categories Blogg

Ja så var vi der igjen , ingen hjelp var å oppdrive. Gubben måtte igjen bli hjemme , ta seg fri fra jobb for å være der når ingen andre kan. Jeg har vært så forbanna i dag , frustrert over et system som stadig svikter. Så idag tok jeg et valg , hvis kommunen nekter å kommunisere med oss så får vi bruke andre virkemidler. Hva jeg har gjort kan jeg ikke utdype enda , jeg vet nemlig at bloggen min blir lest av enkelte som jobber der.

Men at noe må gjøres er det ingen tvil om , og kommunen har ansvaret til syvende og sist. Ønskene våre for hvordan vi ville at hverdagen vår skulle se ut ble aldri besvart , det er et tydelig  tegn på at kommunen nekter å imøtekomme oss på våre ønsker. Men at de kommer hjem til oss og truer med å ta fra oss en BPA ordning finner vi oss ikke i , og når de nå nekter å kommunisere med oss er regelrett respektløst. Så idag fikk jeg nok , hvis ingen andre har tenkt å gjøre noe med denne saken så blir det igjen opp til meg å rope ut.

Ingenting er som herlige lange sommernetter

Humøret har vært så som så idag , det blir sånn når kjerringa er på krigsstien. Men hvis kommunen tror at taushet vil få meg til å gi opp så må de tro om igjen , krigen har så vidt begynt. Likevel har jeg ikke fått gjort så mye som jeg egentlig hadde planer om i dag , for når gubben er hjemme er det ikke mye fred og få. En opphetet diskusjon har preget hele formiddagen , og enda nekter han å gi seg.

Sangen hvilken dag er det i dag oppsummerer hele denne dagen , for det er nettopp det vi har kranglet om. Sthans står for døren , ja imorgen er det jonsok som vi kaller det. Men i dag tidlig kom gubben stormende inn på soverommet mitt , planene for middag hadde han bestemt allerede.
” Vi ska grille i dag , ja for det e jo Sthans ” 
Jeg tenkte egentlig ikke noe mer over det med engang , datoene flyr forbi meg uten at jeg tenker på det.

Det var først når jeg ble satt i godstolen og fikk datamaskinen fremfor meg at jeg oppdaget det , gubben var en dag for tidlig ute. Dermed var det igang , en diskusjon om når Sthans egentlig var. Gubben sto på sitt , Sthans var den 23 juni.
Men jeg visste at jeg hadde rett , faktisk var jeg så sikker at jeg var villig til å vedde hele trygda mi på det. Gubben gikk selvfølgelig ikke med på det veddemålet , usikkerheten begynte å gnage i han.

Enda jeg søkte det opp på internett for å vise han ga han seg ikke , i hans verden var det Sthans i dag. Jeg ga opp til slutt , for jeg visste at når gubben først har bestemt seg for noe så er han umulig og rikke. Det spiller ingen rolle om han tar feil , så lenge ting er riktig i hans hode så tar alle andre feil. Så gubben har feiret Sthans i dag , og vi skal feire i morgen , det blir dobbelt feiring av Sthans i år…

7 kommentarer

7 thoughts on “Hvilken dag er det i dag??

  1. St.hans aften er 23. Juni men st.hans dagen eller jonsok som det også kalles er den 24 . Juni. Har jeg lært.
    Ha en flott kveld . Her på Østlandet har vi fått nydelig vær idag.

    1. Helt riktig Solveig , jeg hadde håpet på å skape forvirring men du lot deg ikke vippe av pinnen 💜😂Vi har nydelig vær her også i kveld , så det er bare å nyte💖

    1. Det er riktig Brit , men det var ikke det gubben sa , han sa Sthans han og ikke Sthans aften , og selve Sthans er i morgen 😂Jeg hadde håpet på litt forvirring og det har jeg fått.

  2. Truer de deg med å ta fra deg BPA?! Det skal ikke være mulig all den tid din helsetilstand er som den er. Hvor kommer truslene fra, og hva er bakgrunnen for den type ultimatum? All kontakt med kommunen må du sørge for at foregår skriftlig slik at du sikrer deg notoritet om du ser nødvendigheten i å løfte saken til høyere helseinstans/Fylkeslege/Statsforvalteren.
    Hva med å sette VG eller TV2 på saken?

    Et lite utdrag fra lovtekst;
    kommunen har det overordnede og forvaltningsmessige ansvaret i en BPA-ordning. Kommunen må sikre at tjenestemottaker mottar tjenester, at tjenestene er forsvarlige, og dette må dokumenteres. Dette kan løses blant annet gjennom å utarbeide rutiner, og å ha møter for gjennomgang av tjenestene mellom kommune, arbeidsleder/tjenestemottaker og eventuelt medarbeidsleder, og at disse møtene dokumenteres i journalsystemet.

    1. Ja kommunen innkalte til det vi trodde var et samarbeidsmøte mellom BPA og kommunen for noen måneder siden , siden vi har hatt så mye bemammingsproblemer så trodde vi at de ville diskutere ulike løsninger for å bedre situasjonen.
      Men istedenfor truet de med å ta fra meg BPA ordningen og erstatte den med en kommunal ordning som ikke egner oss i det hele tatt , våre ønsker ble ikke tatt med i betrakningen. Men etter det møtet har det vært helt stille , det ble nemlig baluba når jeg la det ut på bloggen. Mange av leserne mine sendte mail til byrådslederen i Bergen på mine vegne. Nå er det tre måneder siden jeg sendte over våre ønsker til kommunen men jeg har enda ikke fått svar , så nå må jeg gå videre med saken.

      1. Dette er ikke slik det skal være, og du har sannelig vært mer enn tålmodig. Det er direkte uetisk slik de nå behandler deg.
        Den ansvarlige lederen svikter når der ikke gis tilsvar på skriftlige henvendelser.
        Jeg blir lei meg på dine vegne når du må bruke tid og krefter på de som svikter deg i jobben sin.
        Det er direkte skammelig av kommunen. Seriøst.
        Sett media på saken.

        God klem🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *