Når påsken flytter inn….

Categories Blogg

Jeg elsker høytider, og påsken er intet unntak. Kanskje spesielt når man har små barn, og det er jeg så heldig som fortsatt har.
En skolegutt har gitt meg mye glede i løpet av disse seks årene, og den gleden blir enda større under høytider. De fineste gavene jeg får er gaver laget av små barnehender, og hver gang en høytid nærmer seg får jeg en drøss av de.

Som i forrige uke, hver dag kom en liten gutt hjem med nye små skatter som han hadde laget, stoltheten i øynene hans ga meg den aller største gleden.
En liten påskekylling ble vist frem med stor stolthet, og i det øyeblikket smeltet hjertet mitt. Men det var når vi hentet frem påskepynten fra kjelleren at det virkelig ble jubel i stuen, for i en liten eske befant det seg mange små skatter.

“Se mamma, alle disse har jeg laget” ropte en stolt liten gutt, hans glede over å finne ting han har laget før var stor. Små malte påskeegg, flere små kyllinger, og en vindusdekorasjon ble plukket frem, nå skulle det pyntes med gult.
Men selv om vi har klart å få en liten samling med påskepynt gjennom disse årene så må vi hvert år lage nye ting, og i år fikk vi uventet hjelp fra en leser.

Mitt favoritt egg, et nydelig påskeegg i glass.

En uventet pakke dukket plutselig opp her, og både jeg og en liten gutt ble helt overveldet når vi åpnet den. For hele esken var fylt opp med mange gaver, gaver til hele familien. Jeg fikk noen nydelige hjemmestrikket sokker og pannebånd i påskefarger, og en liten gutt fikk en eske med påskeegg som han kunne lage figurer av. Ellers var esken fylt med sjokolade og andre påsketing, jeg ble rørt til tårer av den enorme omtanken denne damen hadde.

Så dermed ble det påskeverksted i år også, takket være en dame med et stort hjerte.
En liten gutt satte ivrig igang med å lage kyllinger, og selv jeg ble imponert når jeg så resultatet. Med god hjelp fra assistenten ble to kyllinger og to kaniner skapt, og nå står de på bordet til stor glede for oss alle. Omringet av gule lys og små skjønne figurer kan man ikke annet enn å smile, påsken er herved flyttet inn…

9 kommentarer

9 thoughts on “Når påsken flytter inn….

  1. Nydelig påskepyntet hos dere og jeg er helt enig i at det ungene har laget er finest.🐥🐣Den første påskeduken du har der har jeg helt lik, bare at den er i 90 x 90 cm. Glassegger har jeg også, bare at det er gult. Jeg synes også det er så kjempefint.🐥🐣Kos dere!💛

  2. Så koselig du har fått det i påskehjemmet ditt. Mye fin pynt, å den lille gutten din er sannelig flink å lage fine påskekyllinger. <3
    Har forresten fått tak i boka " Tro meg når jeg lyver" av ditt søskenbarn, så nå er mi påske berget!:)) Stor klem! <3

  3. Det finnes vel ikke noe som er kjekkere å få enn det barna har laget. Nå er det barnebarnet mitt som kommer med tegninger og figurer hun har perlet. 💝

  4. Så koselig dere fikk pakke 🙂 Og at det var noe oppi man kunne lage noe av 🙂 Unger ELSKER å lage ting har jeg inntrykk av, i alle fall mange barn. Jeg er jo lærer og vi har laget mye rart i det siste. Eventyr-figurer og annet. De fleste blir HELT gira, når vi setter i gang 🙂 så koselig å påskete det blir hos deg 🙂

    1. Det fikk jeg i gave for 15 år siden, men jeg vet ikke hvor hun fikk tak i det dessverre. Jeg elsker det egget, og det er alltid et høydepunkt når jeg kan ta det frem 🧡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *