Når livet blåser deg av banen

Categories Blogg

Det er rart hvordan livet bare blåser deg av banen noen ganger , ja på både godt og vondt.

Aldri hadde jeg trodd for fem år siden at det skulle komme noe godt ut av å bli syk , alt jeg da så var et bunnløst mørke.

Tre små bokstaver har gitt meg en umenneskelig kamp , en kamp som vil følge meg til graven.

Men midt oppi den blytunge kampen kom det også et vendepunkt , jeg oppdaget gleden på ny.

 

For herlighet så heldig jeg egentlig er , det er slettes ikke synd på meg!

De siste årene har jeg opplevd masse , mye mer enn jeg ville ha gjort dersom jeg var frisk.

Jeg har fått møte så mange fantastiske mennesker , mennesker som har vist meg en godhet så stor.

Et hundretalls av lesere har gitt ordet nestekjærlighet en ny betydning , fremmede mennesker med et stort hjerte.

 

Jeg har ofte dårlig samvittighet , hver kveld skulle jeg ønske at jeg hadde gjort mer.

Derfor blir jeg like satt ut hver gang nye gleder dukker opp , hver gang jeg mottar livets godheter.

For det er så lett å tenke at med døden pustende i nakken er det bare mørkt , livet er bare over.

Men jeg har nå blitt en erfaring rikere , nå vet jeg at så lenge man puster så kan man leve.

 

Ja tre små bokstaver har frarøvet meg mye , faktisk et helt liv.

Men til gjengjeld har jeg fått et nytt liv , og på mange måter er dette livet rikere enn det gamle.

Ordet kjærlighet har fått en ny betydning for meg , og hver dag mottar jeg en kjærlighet så stor.

Jeg er kanskje syk men jeg lever , livet er faktisk ikke over før det er over…

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Når livet blåser deg av banen

  1. Det finnes skatter som er skjult i mørket! Du er fantastisk positiv, og evner å glede deg, selv om livet ble anderledes enn man tenkte. Du har mye å gi til dine medmennesker❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *