Min dag i dag

Categories Blogg

Jeg følte meg slettes ikke klar for å feire idag når jeg våknet , natta har vært dårlig og jeg følte meg sliten. Men en liten gutt sto klar ved sengekanten min , og nå hadde han fått vite at det var mamma sin dag i dag. Det ble en god klem fra en liten gutt , en klem som varmet mer enn tusen ord. Likevel ble det for meg en helt vanlig formiddag , jeg visste godt hva jeg sto opp til. Et stille hus ventet , og ute var skyene i ferd med å legge seg som et lokk over himmelen.

De siste årene har det blitt tyngre for meg å feire dagen min , noe har med sorgen jeg føler hvert år og noe har med håpløsheten som jeg føler. Jeg er vant med å organisere hver bursdag selv , og det gjelder også min egen dag. Men i år er tankene mine andre plasser , døden fikk fokus denne bursdagen også. En ektemann har mistet sin livslange dansepartner , tre voksne barn har mistet sin eneste mor , og to brødre har mistet sin eneste søster. Jeg har mistet nok en tante , en tante som bestandig hadde mange gode ord å komme med.

Derfor har jeg ikke orket å organisere noe , og heldigvis vet ikke assistentene når jeg har bursdag. Det gjorde ting litt enklere for meg idag , jeg fikk rom til å puste litt for meg selv. Noen ganger er det enkle ofte det beste , ja spesielt når det gjelder gubben. Stakkars mann , jeg så hvordan svetteperlene kom frem når jeg hintet om en hjemmelaget kake. Jeg visste jo at det var å dra strikken litt langt , men til gjengjeld så har vi mange gode bakere rundt oss.

Jeg har brukt formiddagen til å rydde på badet og soverommet , men det beste av alt er at jeg har bestilt en gave som gleder. For det som gjør meg mest glad er å kunne gi , og selv om jeg fysisk ikke kan gjøre noe så kan jeg likevel gi en gave som gleder. Så jeg håper vedkommende blir glad i morgen når gaven dukker opp , for da blir jeg glad også.

Men er det en ting jeg har lært i løpet av disse årene så er det at sorg og glede går hånd i hånd , og jeg har fått mine antall av gleder i løpet av denne dagen. Første gaven jeg fikk var fra en liten gutt , han kom hjem med armene bak på ryggen. “Jeg har laget noe til deg mamma” , han var stolt som en hane der han sto. Et rødt ark med et stort hjerte ble vist frem , og mor sitt hjerte smeltet fullstendig.

Like etter en liten gutt kom en heseblesende far inn døren , det var lett å se at han hadde stresset rundt.  Med poser full av bakerivarer og blomster under armene kom han inn døren , jeg må innrømme at jeg fikk tårer i øynene der jeg satt. Men det rant fullstendig over når min eldste sønn kom hjem , for selv ikke han kom tomhendt hjem.

Det viste seg at barna hadde klekket ut en plan , og siden eldstemann er den eneste med bil så ble han sendt ut på et ærend. En nydelig bukett med roser ble overlevert , og som om ikke det var nok så fikk jeg favoritt sjokoladen min og to rusbrus. Ingen tvil om at eldstemann vet hva jeg liker , jeg ble helt blåst av banen. Det var da det brast for meg , gledestårer rant i strie strømmer.

I tillegg har jeg fått blomster på døren fra nære og kjære , noe som varmer mye. Nå mener gubben at vi skal fortsette feiringen ut uken , men etter en dag full av følelser så vet jeg ikke om jeg klarer mer. Vi avslutter dagen med å spise kake , og jeg kan nesten ikke vente med å prøve det nydelige ullsettet som mine foreldre har kjøpt…

PS : Tuuuusen takk for alle gratulasjoner og gode ord , det varmer et aldrende hjerte 💓

30 kommentarer

30 thoughts on “Min dag i dag

  1. Åhh, så koselig, mange nydelige blomster og gaver 🥰❤️🍰🎉🍰Gratulerer 🎉🎉🎉 Ønsker deg en fin kveld videre 🌟🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌸🌸🌸

  2. Aldrende??? Du er jo bare ungjenta <3 Ta i mot all feiring med takk, det er godt å ha noe hyggelig å tenke på når dagene legger seg ned igjen….
    GRATULERER MED DAGEN, DU NYDELIGE BURSDAGSBARN <3

  3. Gratulerer med dagen💕 Så hyggelig at du ble gjort stas på, det fortjener du. Nydelige gaver, hilsener og blomster🌸 Og ull er jo GULL😄 Kari Traa også, elsker det merket❄

  4. Gratulerer så mye med dagen 🌹❤🌹 Godt å høre at du fikk en fin feiring med familien.

  5. Gratulerer så mye med dagen din – så glad for å lese at den har vært bra tross alt ❤️ Klem fra meg

  6. Gratulerer så mye med bursdag 🤗Ser du har kosa dæ sammen med dine skatta ❤ god varm klem fra Else 🤗

  7. ❤️Gratulerer masse med dagen din i går, tror du kosa deg tross alt. Når så mange rundt deg setter så stor på deg, blir alt bra❤️. Du fine Vivian🥰

  8. Gratulerer med vell overstått
    Var innom deg igår og som ALLTID. Men så vet du
    Glemte og skrive GRATULERER
    Du fortjener hver blomst og alle gavene oG DET FINE. 💖 SOM VAR FLOTT.flinke gutt du har
    Blomster fra meg og 😁🌹🌹🌹🌹

  9. Gratulerer med overstått dag kjære deg. Godt du har blitt tatt vare på av dine nærmeste. Det fortjener du ❤️ Her blir det mini bursdagsfeiring i morga da min sønn har bursdag, men han greide bli født på mora min sin bursdag så ho har og dag i morga, men ho befinner seg på Sunnmøre. Jeg selv hangler endel for tiden, så heldigvis har vi kake i fryseren fra min datters bursdag forrige måned og is. Min sønn er ikke storforlangende så for han går d fint. I dag må jeg få pakket gaver, ikke så lett når alt svimler, men en mamma finner alltid krefter for sine barn på et vis. God klem 😀🌹

  10. En forsinket gratulasjon til deg Vivian🎂🌹Det er godt å se at du tross alt fikk en fin dag! Stor klem❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *