Når kjerringa trosser formen…

Categories Blogg

Jeg har egentlig hanglet hele uken, men det hele toppet seg på fredags kveld.
‘Da fikk jeg nemlig feber, og etter det har formen gått gradvis nedover.
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er i dårlig form denne gangen, men når man har ALS så er det ikke lett å ha kontroll på noe lenger.
Samtidig har mine barn gått rundt og hostet her hele uken, så det kan jo hende at jeg er i ferd med å få noe drit.

Så jeg er ganske lei nå, for jeg føler at jeg ikke har fått utnyttet godværet de siste dagene. Ikke har jeg klart å feire gubben sin bursdag optimalt heller, men heldigvis er jeg omringet av fine mennesker som gjerne hjelper til.
Naboen heiv seg i baking kvelden før dagen til gubben, og den kaken var bare helt nydelig. Jeg har aldri smakt en sånn sjokoladekake før, for inni var det både vaniljekrem og sjokolademousse.

Jeg klarte i det minste å ordne gave til gubben, og jeg var ikke i tvil om hva jeg skulle kjøpe. Jeg har nemlig vært så forbanna her den siste uken, for gubben har nektet å gå med andre bukser enn den som var mest hullete. Det var så mange hull i den buksa at han kunne like så godt gått uten.

Noen ganger blir jeg bare oppgitt, jeg har kjøpt så mye klær til den fyren opp igjennom, men gubben sin filosofi er at han skal spare på alt han får. Ja gubben sparer så lenge at når han først skal bruke klærne så er de blitt for små, for selv om han ikke vokser i høyden lenger så stopper ikke bredden å vokse. Så denne gangen gikk det en djevel i meg, gubben skulle gjerne få nye klær men da skulle de på med engang. Denne gangen tok jeg ingen sjanser, klær er til for å brukes.

Jeg våknet opp med feber i dag og, men nå var tålmodigheten på bristepunktet. Jeg orket ikke tanken på å sitte inne mens sola skinte ute.
Så idag trosset jeg formen, feber eller ei jeg skulle ut. Dessverre klarte jeg bare å holde ut en liten halvtime, da måtte jeg igjen krype til korset. Så denne helgen har ikke vært min beste, og skal jeg tro på værmeldingen så er det slutt på finværet for denne gangen. Men det viktigste for meg er at formen min kommer seg, det siste jeg trenger nå er å bli syk…

6 kommentarer

6 thoughts on “Når kjerringa trosser formen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *