Når hestekrefter skal måles…

Categories Blogg

Jeg hørte den komme , lyden var ikke å ta feil av.

En skinnende rødfarge kom til syne , solstrålene fikk lakken til å danse.

Det begynte å krible i kroppen , en sitring spredte seg fra hode til tå.

Gleden kunne sees på mils avstand , mitt smil sier mer enn tusen ord.

 

Jeg var klar , en rød Corvette sto glinsende på plassen.

To sterke armer løftet meg stødig opp , i de armene er jeg bestandig trygg.

Stødig ble jeg overført fra et sete til et annet , et varmt skinnsete ble mitt nye underlag.

Tenningen ble vridd om , bilbeltet ble strammet rundt min kropp.

Kriblingen økte på , det var nesten som om jeg var tenåringsjente igjen.

Sjåføren satte bilen i gir , en skinnende rød Corvette var klar.

En beroligende brummelyd fylte plassen , en lyd som varslet meg om hva jeg hadde i vente.

Gatene i Vardø ventet , asfalten ble forvandlet til en rød løper.

Vi startet rolig , det var føltes som om den gled over asfalten.

Men plutselig kjente jeg det , bilen ga varsel om at den var klar.

I en sving ble jeg trykket bak i setet , men det gikk like fort over som det kom.

Jeg hadde fått en forsmak , og bedre skulle det bli.

For etter å ha saumfart smågatene i Vardø la sjåføren om ruten , og jeg visste hva som ville komme.

Under havet ventet jeg , ventet på at tunellåpningen skulle komme til syne.

Små elektriske støt tok over kroppen , de ga varsel om at jeg var klar.

Som et barn på første skoledag satt jeg der , og når lyset ønsket oss velkommen var jeg overklar.

Men det ble ikke helt den starten jeg hadde håpet på , for fremfor oss lå det en bil.

Denne sjåføren hadde tydeligvis god tid , tid jeg ikke hadde.

Jeg fikk tanker som ikke egner seg på trykk ,

men før jeg hadde tenkt ferdig hadde min sjåfør fått nok.

Et gir jeg ikke visste fantes ble satt inn , selv Reodor felgen ville hatt problemer med å følge.

Smilet mitt ble klistret utover setet , det var bare fortennene som satt igjen.

Et øyeblikk følte jeg meg vektløs , kroppen bare fløt under meg.

Jeg prøvde å snu hodet , men det var som boltret fast i nakkestøtten.

Gubben sto på platten og ventet , men lite visste han hva han ventet på.

Et puslespill ventet , bitene måtte settes sammen igjen.

Fortennene satt fast i frontruta , håret mitt lå i bakvinduet et sted.

Føtter og armer hadde byttet plass , og brystene mine hadde endelig fått et kjærkomment løft.

Sånn kan det altså gå , 400 hestekrefter hadde blitt testet.

Takket være gubben er jeg nå satt sammen igjen , jeg mangler bare en ting.

Ræva mi er forsvunnet , ikke vet jeg hvor den er blitt av.

Den ligger sikkert enda i en rød Corvette , og gjør seg klar for en ny tur….

10 kommentarer

10 thoughts on “Når hestekrefter skal måles…

  1. Fy flate hva du opplever, du får med deg MYE mer enn mange andre… Dette må jo ha vært rågøy <3 Lykke å se det brede smilet ditt, du ser jo ut som ei ungjente <3 <3 <3

  2. Jeg har ikke
    ORD 🤔🤔😋🤣🤣
    Men helt UTROLIG FANTASTISK KJEMPE TØFT
    fantastisk osv
    hva din mann klare og finne på.
    DU fortjener alt og det er nok hans tanke og!!!!!!

    ALT FOR DEG 💕💕💕💕💜

    Er det mer i vente…..jeg sitter iallefall klar .😄😄😅😅

  3. Herregud altså ! Æ hold pusten mens æ les ! Du e pinadø tøff altså !
    Måtte lese det høyt for mannen min, og han utbryter « ho e et råskinn ho der!»
    ….,,Og det skriv vi andre under på👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *