En god fredag

Categories Blogg

Dagene går ett her oppe , helg er nå hverdagskost for oss. Jeg skulle gjerne hatt det sånn bestandig , jeg får ikke nok av late dager. Det er så deilig å bare være oss , privatlivet har vi nå fått tilbake. Det er det verste med å bli syk , når friheten forsvinner mister man seg selv. Men nå smiler livet , til og med gubben syns det er deilig.

Jeg var litt redd for at det kom til å bli for mye for min kjære , men jeg undervurderer han bestandig. Han blomstrer her oppe , og det er så herlig å se. Vi våknet opp til enda solskinnsdag idag , vi har jaggu vært heldig med været på denne ferien. Dagene flyr bare avgårde , når gubben lurte på hvilken dag det var idag måtte jeg faktisk tenke meg om.

Vi har fredagsfølelse hver dag for tiden , sommerferie er det beste som finnes. Likevel er det fredag idag , og nå har vi bare noen dager igjen av dette eventyret. Vi er begge enige om at denne ferien har gått alt for fort , hverdagene ligger å lurer rundt neste hjørne.

Idag hadde jeg avtalt nytt besøk , så det var bare å komme seg ut hyttedøra idag også. Plattingen til svigermor er blitt det store samlingspunktet , det er her tingene skjer. Men fytti rakkeren så trøtt jeg var idag når jeg våknet , jeg måtte nesten be gubben feste fyrstikker i øynene på vei over til Vardø. Det er ikke så rart egentlig , det som imidlertid er rart er at jeg ikke har reagert før.

Det er nå jeg virkelig får testet utholdenheten min , og etter disse dagene kan jeg konkludere med at den er det ingenting i veien med. Så lenge jeg har folk rundt meg som jeg er trygg på kan jeg gjøre det utroligste , det er fryktelig synd at jeg ikke har det hjemme i hverdagen også. Når jeg har gubben med meg så kan jeg få utfolde meg , de mulighetene skulle jeg gjerne hatt hjemme også.

Plutselig sto hun der , en venninne av meg og barna. Jeg har ikke sett henne siden sist vi var her oppe , men når hun sto der var det som om det var igår. Det er på barna man ser at tiden går , for hun hadde ihvertfall ikke forandret seg på en flekk.

Det er så koselig å få treffe gamle kjente igjen , og få mimre litt om livet som var. Jeg ser det på min mann også , hvor godt det gjør han å få være blant likesinnede. Nå sitter jeg her på platten til svigermor med sola i ansiktet og musikk i bakgrunnen , barna har gjort om trampolinen til diskotek. Svigermor selv er inne og steiker fersk sei som vi skal ha til middag , vi har det som plommen i egget. Etter middag skal vi visstnok ut på kjøretur , og det blir en litt annerledes kjøretur. Dere får følge med imorgen , dette blir tøft….

PS : se filmen under , gubben er i sitt ess..

5 kommentarer

5 thoughts on “En god fredag

  1. Herlig lesning om dagen Vivian, jeg kjenner livsgleden stråle gjennon skjermen!

    Sender deg og hele bøtteballetten en stor klem💛🌻

  2. For en glede å lese at du gjemmer på godfølelsen når du er her oppe, og blant gode venner og familie ! Måtte den lagres godt i dæ, når du drar sørover igjen🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *