Når gubben skal på juleshopping…

Categories Blogg

 

Jaja, hva skal jeg si? Gårsdagen utviklet seg til å bli litt av en minnerik dag. Jeg tror jeg skal la innlegget tale for seg selv, ord blir overflødig🤣

 

Minn meg på å aldri sende gubben på juleshopping igjen, dagen idag har vært det komplette kaos. Det er lenge siden gubben har vært i butikker som inneholder annet enn mat, og det fikk jeg erfare idag. Teknikken har utviklet seg en smule siden sist han var på et kjøpesenter, og fristelsene ble nok litt for mange.

Det begynte når han skulle finne gave til meg. Som vanlig er vi blitt enige om hva han skal kjøpe, dette for å unngå flere krisesituasjoner, som den gangen han (av egen fantasi) hadde pakket inn en brødrister og lagt fint under treet. Nå er jeg i utgangspunktet glad for alt jeg får, men akkurat denne gaven så jeg på som unyttig, av den enkle grunn at vi allerede hadde en fullt brukende brødrister fra før.

Så siden den gang har vi diskutert på forhånd, ikke like spennende kanskje, men jeg slipper i det minste å ha et skap fullt av brødristere. Et headsett var det vi ble enige om, perfekt når jeg trenger å stenge verden ute for en stund.

Problemet var bare at de hadde så mye og velge mellom, trådløs eller ikke, små eller store, headsett eller plugger, det var på tide å ringe hjem. Jeg gikk for plugger, men jeg glemte å forklare hvilken type! For av erfaring så vet jeg at det ikke er alle som passer like godt i mine små ører.

Stolt som en hane kom gubben inn her med de dyreste og mest tekniske ørepluggene som noensinne hadde blitt oppfunnet, dette var den beste julegaven ever!!

Det første problemet var å få de koblet opp mot datamaskinen, det viste seg å være vanskeligere enn de på butikken ga uttrykk for, her måtte ungdommene hjelpe når de kom hjem igjen. Men å koble de opp mot mobilen til gubben (lå det en baktanke bak kjøpet) gikk lekende lett, så nå kunne jeg omsider teste vidunderne.

Gubben presset ørepluggene inn i mine små øreganger, de poppet ut igjen like fort. Litt startvansker konkluderte gubben med og prøvde på nytt, litt hardere denne gangen. Men neida, på nytt fant de veien ned i fanget mitt. Nå kunne jeg se frustrasjonen til min mann lyse imot meg, og jeg stålsatte meg mot det jeg visste ville komme.

For nå skulle disse små jæ*lene inn koste hva det koste ville, han hadde ikke betalt tusenvis av kroner på noe som ikke holdt hva det lovet. “Auuuu”  ropte jeg mens gubben var i ferd med å presse ørepluggene inn i hjernebarken på meg, det kjentes ihvertfall ikke verre ut. Til slutt måtte han konkludere med at disse små jæ*lene passet kun for en person, gubben selv.

Så da var han like langt, han måtte ut igjen. Men det var ikke det eneste han måtte ordne, for juletreet måtte ha nye lys ettersom de andre var sporløst forsvunnet. Det var når jeg så hva han kom tilbake med at jeg måtte be om tålmodighet og fornyet styrke fra høyere makter, lenge leve galskapen! 

Igjen hadde teknologien tatt overhånd, han hadde kun sett fjernkontrollen som fulgte med, men han hadde ikke sett det innlysende. Det holder nemlig ikke med 15 lys (ja for nr 16 virket ikke) til et nesten 2 meter høyt tre!! Jeg turte ikke spørre om prislappen, jeg grøsser ved tanken.

Så løsningen ble at eldstemann måtte redde husfreden, han lot seg nemlig ikke friste av siste mote. Men nå er vi for slitne begge to, sent er det og blitt. Så pyntingen tar vi imorgen, nå har vi jo 15 ekstra lys og spe på med. Det blir nok lys på juletreet i år også, ja hvis gubben har husket å betale strømregningen da…

PS : Jeg fikk headsett til slutt, med ledning for å være på den sikre siden 🤣

2 kommentarer

2 thoughts on “Når gubben skal på juleshopping…

  1. Jeg gapskratter. Så gjenkjennelig at det er både er morsomt og nesten tragisk. Hva er det med menn og handling? Jeg kan bare vente i bilen…..mens jeg raser gjennom kjøpesenteret med dårlig samvittighet. Et skarpt blikk, tulla, blir med….jeg kan sitte på benken her og passe på posene mens du handler resten…..
    Vi drar hjem, kan handle resten en annen dag (når jeg er alene)
    Nå viste faktisk en undersøkelse at menn faktisk ikke har godt av å gå på butikker, de får høyt blodtrykk, mener jeg det var.

    Her instrueres også hva som skal kjøpes i julegave, da slipper vi katastrofene. Og så overfører han penger til et av våre voksne barn, så handler de, dermed kjøper han ingen julegaver selv, teknisk sett.

    Forøvrig var jeg i et selskap her om dagen, det ble snakk om julegaver og menn. Trodde jeg skulle ramle av stolen da en av herrene forkynte at han, alene, handlet inn de aller fleste julegavene og kona skrøt av hans gode kjøp. Jeg lurte litt på om jeg kunne få låne han neste jul🎅🏻

    Ha en finfin søndag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *