God jul 🎄

Categories Blogg

Hvor ble det av førjulstiden, tenk at nå er det bare to dager igjen! Det er nesten ikke til å tro, dagene har flydd av sted. Til tross for at gårsdagen ble en smule kaotisk, så fikk vi lys på juletreet til slutt. Ja til og med lysene som gubben hadde kjøpt kom på plass. Men jeg er nå glad for at han ikke er blitt like gal som han i REMA 1000 reklamen.

Idag våknet jeg til noen frydefulle barnerop fra Isak, favorittassistenten var kommet tilbake. Nå er det kanskje ufint og påpeke at vi har en favoritt, men siden hun egentlig ikke jobber her lenger så tenker jeg det er innafor. ” Ulrikke se på meg” ropte en ivrig liten gutt, jeg ble totalt oversett. Det var nesten ikke tid til å hjelpe meg med morgenstellet, for en liten gutt krevde hele oppmerksomheten.

Men det var veldig koselig å få henne tilbake, om så bare for noen dager i julen. Hun er bare noe for seg selv den jenta, hun har fått en spesiell plass i våre hjerter.

Endelig sier jeg bare, endelig en dag med bra vær. Det er ingenting ute som tilsier at det er jul , mildvær og sol er ikke akkurat det jeg ønsker meg til jul, men perfekt vær til litt utendørs aktiviteter. Det som måtte til var litt overtagelse, for en gubbe lå på sofaen og sov, fremdeles utslitt etter gårsdagens shoppingrunde. Men Isak visste råd. Det var bare å ta fart, og så hoppe med hele kroppen oppå den runde magen til en stakkars gubbe.

“ååååhåååhoho” hørte jeg fra sofaen, ja og noen andre utsagn jeg helst vil slippe å gjenta. Men trikset fungerte ihvertfall, min mann følte vel det var tryggere å gå ut enn og hvile middag på sofaen.

En ny versjon av gjemsel

 

Jeg turte ikke være så lenge ute, nå har jeg hatt noen fine dager i toppform så jeg tar ingen sjanser. Herlighet som jeg har spist i det siste, altså på egenhånd. Så hvis ikke jeg legger på meg i julen så vet ikke jeg. Dagene startes med sylte flesk på brødskive, helst doble skiver med sylte flesk, og sist men ikke minst, et tykt lag med smør. Dagen avsluttes med to skåler med julechips og marsipan som nå er oppspist av en eller annen merkelig grunn.

Men det var bare to måltider, resten av dagen prater vi ikke om, noen hemmeligheter må jeg også ha 🤣Jeg koser meg ihvertfall, og heldige meg som har fått svigermor på besøk. For hun har i år som i fjor funnet veien til kjøkkenet, og tradisjonen tro er hun igang med å trylle frem de lekreste kaker.

Så da gjenstår det bare å ønske dere alle sammen en riktig god jul, håper den blir fredfull og god 🎄Jeg tar ikke fri, men jeg prioriterer nok litt mer familie disse dagene. Men et innlegg blir det nok hver dag, jeg klarer ikke meg uten dere heller 🤗

God jul 

 

8 kommentarer

8 thoughts on “God jul 🎄

  1. Ønsker dere en riktig god jul❤️ Måtte du beholde helsen din i det nye året🤞🏻Klemmer fra Os

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *