Når bestemor kommer 💜

Categories Blogg

“Nå har vi hentet bestemor mamma” sa en stolt liten krabat når han kom løpende inn her i går kveld. “Huff jeg er sliten, jeg har jo gått kjeeeempelangt”sukket han ved min side mens han holdt seg på kneet. Det tok tydeligvis på å hente bestemor, blåmerket som han fikk for noen uker siden begynte plutselig å gjøre vondt igjen. Jeg måtte smile litt av min vesle gutt.

Klokka var nesten åtte når de kom hjem igjen fra flyplassen, langt over leggetid allerede. Men det skulle vise seg å gå enda noen timer før denne gutten fant sengen, faktisk ble klokka over ti før han krøp under dyna.Han måtte nemlig leke med bestemor først, i to timer satt de rundt spisebordet dypt konsentrert over betongbiler og pirater, det var en fryd og se på.

Til gjengjeld sov Isak helt til ni i morges, min mann var lynrask på beina når han innså hva klokken var. For assistentene kommer nemlig ni, og da ønsker min bedre halvdel å være påkledd og oppe før galskapen begynner, for min start på dagen kan grense til litt galskap 😅

Det er lenge siden siden jeg har sett gubben reagere så raskt, litt morgentrim har han bare godt av. Men idag var jo også den store dagen, dagen da gubben skulle innta kjøpesenteret. Jeg skulle sitte hjemme og kose meg mens gubben måtte svette litt, endelig var flisa snudd. Så jeg satt hjemme og spiste julechipsen min, mens jeg ventet på at en bannende gubbe kom inn døren her.

Først må jeg bare fortelle dere om en liten juleglede jeg får hvert år på denne tiden, for på denne tiden kommer julechipsen min ut. Jeg sier min fordi jeg må være den som gleder meg mest hele året til den kommer ut. Jeg må bare huske å hamstre inn før det er for sent, jeg kan spise en hel pose alene.

Men tilbake til min mann, jeg fikk nemlig rett i mine antagelser. Det første han sa når han kom inn døra var, “det er jo jæ*la til arbeid”. Jammen sa jeg smør, han var helt ferdig etter et par gaver, jeg valgte å ikke kommentere, ja for husfreden sin skyld.

Så var det tid for prosjekt pyntjuletreet. Det er de samme problemene hvert år, hvor er juetrefoten, hvor har du lagt kulene, men hvor pokker er lysene blitt av?? Det som derimot dukket opp var lysene til flaggstangen. Du vet de lysene som en gubbe trodde han hadde kastet, og den samme gubben dro ut og betalte dobbel pris for å få tak i nye, ja det er gubben min det.

Det så ut som om juletrelysene led samme skjebne, jeg tror det var de som ble kastet, han som aldri gjør feil har nok tatt seg en akevitt for mye i fjor. Så den som nå måtte ut og kjøpe lys, ja det var en litt forbanna gubbe 😅Så nå sitter jeg her spent og venter, for det er nemlig ikke godt å si hva han kommer drassende med…

Stjerna var ihvertfall på samme plass, Isak måtte tyvstarte litt 

 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Når bestemor kommer 💜

  1. he he,😃ler når jeg leser,du beskriver mannen din så velkjent,synes jeg hører hans bannskap og oppgitthet når det gjelder ting som må gjøres o.l….Beste bloggen jeg leser💕👍

  2. Du altså Vivian. Du skriver så bra. Jeg får meg en god latter hver gang du skriver/beskriver julestria som jeg tror befinner seg i et hvert hus. Er så glad for at du får være hjemme i julen med dine kjære. Ønsker dere alle en riktig god jul.

  3. Jeg synes jeg hører min samboer ( som er fra Tana i øst Finnmark) når du beskriver din manns utbrudd 😀du beskriver julestria på en fornøyelig måte, får meg en god latter når jeg leser 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *