Når gubben redder dagen

Categories Blogg

I går fikk jeg grei beskjed om å komme meg ut, eller egentlig fikk jeg ikke beskjed i det hele tatt.
Jeg så det på han med en gang han kom hjem, gubben hadde noe på gang.
Det hele begynte når mine foreldre kom på besøk, vi satt og pratet om buskene jeg hadde prøvd å plante når gubben plutselig spratt opp av sofaen.

Ingen av oss skjønte noen ting når gubben brått løp på dør, lettere forvirret ble vi sittende å se på hverandre. Det verste var at gubben forble borte, og igjen lurte jeg på om jeg måtte sende ut en etterlysning. Men i det jeg åpnet Messenger for å ringe gubben hørte jeg det, ytterdøren gikk opp med et smell.

Inn kom gubben mer engasjert enn noen gang før, men før jeg rakk åpne kjeften ble jeg kastet over en bred skulder. En forvirret kjærring ble plassert i rullestolen som sto midt på stuegulvet, jeg hadde ikke fått med meg at gubben hadde tatt den inn engang. Noen ganger lurer jeg på hvordan det i det hele tatt er mulig, men med en finnmarking i hus er tydeligvis alt mulig.

Både jeg og mine foreldre gikk forsiktig ut av døren, vi visste alle hvem vi hadde med å gjøre.
Men når jeg rundet hjørnet fikk jeg meg en gledelig overraskelse, gubben var nemlig i ferd med å oppfylle et to år gammelt løfte. Jeg skjønte det med engang jeg så sementsekkene, buskene mine hadde nå fått seg en redningsmann.

Vi begynte å prate om det allerede i 2019, men det forble med praten. Jeg hadde egentlig gitt opp hele prosjektet for lenge siden, jeg vet nemlig hvem jeg er gift med.
Gubben er veldig god på å planlegge, men og utføre planene er det litt verre med.
Men av og til glimter selv gubben til, og det var akkurat det han gjorde i går.

For hvorfor bruke masse penger på blomster krukker når man kan lage de selv?
Og er det en ting gubben er god på så er det betong, der er det ingen som overgår han.
Så i går satte gubben i gang, kjerringa skulle få så mange blomster krukker som hun ville.
Den første ble et prøveprosjekt, og selv om jeg egentlig ble ganske så fornøyd med resultatet så ble ikke gubben like fornøyd. Perfeksjonisten tredde frem i går, og når de to neste skulle støpes ble ingenting overlatt til tilfeldighetene.

Så nå kan jeg virkelig begynne å plante, for nå har jeg tre store krukker å plante i.
Jeg er glad jeg har en mann som faktisk gidder å engasjere seg i alle mine prosjekter, og akkurat dette var midt i blinken for gubben. Aldri hadde jeg trodd at gubben skulle oppfordre meg til å kjøpe blomster, men det skjedde altså i går. Så nå vet jeg hva pinsen skal brukes på, her skal det plantes som aldri før….

7 kommentarer

7 thoughts on “Når gubben redder dagen

  1. Så flotte potter ! Heldig, du 🙂. Om du veldig gjerne vil ha noe i hagen, så kan du jo prøve opphøyde bed fremfor å grave ❣️

      1. Ok. Det var fargen på sekkene jeg så på 😊 Og da tenkte jeg kvikkstøp, ellet avrettingsmasse for innendørs bruk. Jeg støper litt figurer i Megaplan UTE, og de sekkene er lysere blå. Vil det mannen din har brukt, tåle å stå ute altså? Fine potter forresten 💕

  2. Godt mannfolk som er like interessant i det ute som vi damene er😊 skikkelig flotte Ble de Vivian spør pent med Rådyr blikk ligger du ut bilder når jord og blomster er kommet på plass i de?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *