Når et prosjekt blir altoppslukende

Categories Blogg

Det gjorde godt med en god natts søvn , i vertfall når jeg la meg med den migrenen i går. Selv om murringen fortsatt var der når jeg våknet idag så følte jeg meg litt bedre , og det kom godt med idag. Noen ganger begynner jeg å lure på meg selv , stadig tar jeg på meg nye prosjekter. Som om det ikke er travelt nok nå før jul , neida nå har denne kjerringa fordypet seg i enda et prosjekt. Hvor dette nye prosjektet fører meg vet jeg ikke enda , alt jeg nå kan håpe på er at jeg klarer å fullføre. Nå lurer dere sikkert på hva det nå er jeg har satt i gang med , men akkurat det må jeg nok vente litt til med å fortelle.

Hele formiddagen har gått med til dette nye prosjektet , og idag er det jeg som har stått for glosene i huset. Nå er ikke jeg like høylytt som en finnmarking , men jaggu kan jeg også frese fra meg. Heldigvis er jeg nesten ferdig med alle julegavene , nå gjenstår det bare å ha kontroll på alt jeg har bestilt. Mailboksen min er full av ordrebekreftelser , side opp og side ned av gaver jeg har bestilt. Det er sikkert over 20 gaver , ja jeg husker knapt hva jeg har bestilt.

 

Egentlig tror jeg at jeg må be gubben lage en julemappe , skrive ut alle ordrer og krysse av etter hvert som de kommer. Jeg har nemlig ikke tid til å gjøre dette selv , så dette får bli gubben sin juleutfordring i år. Øynene har gått i kryss i hele dag , klippe ut og lime inn har den effekten på meg. I timevis har jeg sittet fremfor datamaskinen , men guri hvor kjekt det er når du faktisk får til ting.

Min lillebror kom plutselig innom idag , med munnbind og på tre meters avstand så klart. Han har sittet værfast i Nordsjøen i en uke nå , men idag kom han seg endelig hjem. Ja nå var det ikke bare været sin feil , det var vel en streik som førte til den ekstra lange ventetiden. Min bror jobber som reisemontør og reiser normalt sett hele verden rundt , men nå i disse korona tider så er det innenlands reiser som gjelder. Egentlig like greit , vi er mange som bekymrer oss når han reiser til de mest utsatte landsdelene. Han er heldig som fortsatt har en jobb å gå til , for det er ikke akkurat en selvfølge i disse dager.

Isak var ellevill når han kom hjem fra barnehagen idag , han hadde nesten ikke tid til å si hei engang. Det var nemlig tid for fotballtrening igjen , og da har han ikke tid til mammaen sitt mas om hvordan det hadde gått i barnehagen. Ja det var nettopp det jeg fikk høre , “slutt og mas mamma , skjønner du ikke at jeg er opptatt.”

Gubben måtte som vanlig sitte utenfor og vente , ikke at jeg tror han lider noen nød av den grunn . Snarere tvert imot , jeg husker selv hvordan jeg gledet meg over disse små stundene for meg selv. Jeg kan nesten se han for meg her jeg sitter , halveis liggende i bilsetet mens han scroller på mobilen. Men når det er sagt så har jeg nesten ikke tid til å tenke , for jeg har selvfølgelig klart å ta meg vann over hodet igjen…

Rettigheter : tegninger.no
1 kommentar

1 thought on “Når et prosjekt blir altoppslukende

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *