Når er det egentlig nok??

Categories Blogg

Det eneste jeg tenker når jeg ser nyhetssendingene for tiden er “vi finner oss i alt for mye”. 
Jeg er ikke redd for å si det, vi som bor i dette landet er litt for naive og godtroende.
Jeg sitter og ser på krokodilletårene til Erna og Anniken Huitfeldt, og alt jeg klarer å tenke når er det egentlig nok?? Hvor mye er det egentlig som skal til før det norske folk reagerer? Hva er det som skal til for å fylle begeret?

I årevis har vi sittet hjemme i vår egen stue og tatt i mot, ja noen har tatt i mot så mye at de har vært nødt til å gi slipp på sin trygge stue. Dårlig økonomi, sykdom, plutselige traumer og alderdom er hverdagen til halvparten av Norges befolkning, men hva gjør våre folkevalgte med det? Jo de feier for sin egen ræv!

Hver dag våkner det opp mennesker som ikke vet hvordan de skal få råd til mat, hver dag sovner det mennesker som håper på at det aldri kommer noen morgendag. Mange av våre eldre som en gang jobbet hardt for å bygge opp dette landet blir stuet bort for å råtne, og våre håpefulle unge vokser opp med så press at de utvikler depresjon. Men hva gjør våre folkevalgte? De blir stadig rikere mens samfunnet forfaller.

En gråtkvalt Erna sto frem og sa at hun hadde blitt ført bak lyset, og det eneste jeg klarte å tenke var at det følte jeg også. For mens vi vanlige folk må kjempe mot et uoversiktlig system så slipper våre folkevalgte unna, mens vi vanlige folk risikerer å bli straffeforfulgt for den minste ting blir våre folkevalgte skånet for det meste, og alt vi vanlige folk gjør er å klage til egen tv skjerm.

Vi er mange som lider i dette landet, enten det er psykisk eller fysisk. Så når Erna står og feller tårer i beste nyhetssending får jeg ingen sympati, alt jeg klarer å tenke på er alle de som virkelig sliter i dette landet. Det skulle liksom være vår tur nå, de vanlige mennesker skulle prioriteres. Men det ser ut til at våre folkevalgte har mer enn nok med å feie for sin egen dør, og igjen blir vi vanlige folk nedprioritert…

5 kommentarer

5 thoughts on “Når er det egentlig nok??

  1. Pussig nok postet jeg et innlegg i dag som har likheter med ditt.. så nå tenker jeg at jeg skal være taus her inne et par dager ihvertfall 😜🐰

  2. Kom over bloggen din da jeg delte et innlegg om ALS. Vil bare si at du skriver godt og humoristisk, morsomt å lese, selv om tema bak er alvorlig.

  3. Jeg er veldig enig i det du skriver her. Norge er like korrupt som andre land. Men jeg er stygt redd for at problemene vi ser i Norge nå er bare begynnelsen på nedgangstider. Det neste er at mange kommer til å miste jobbene sine. Vi som andre land følger etter det som skjer i USA, og der holder jo ting på å gå skikkelig galt. Jeg er glad jeg ikke har penger i aksjemarkedet for der ventes det jo ett fall på 30-50%. Vi har levd i ei boble veldig lenge nå, men nå er det slutt tror jeg. For ikke å snakke om dette grønne skiftet. Norge har jo ingenting utenom olje og gass. Det er jo det landet er bygget på. Det er jo bare småpenger som kommer fra fiskeindustrien. Vi kommer til å ende opp med vindmøller som dekker hele Norge hvis alt skal elektrifiseres. 🙁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *