Når enden er nær…

Categories Blogg

I går tok jeg en avgjørelse, en avgjørelse som jeg har tenkt på en stund.
Faktisk har jeg tenkt på det helt siden i fjor, men det var først i går at det slo meg skikkelig.
Det første jeg følte på når avgjørelsen var tatt var lettelse, og det tyder på at jeg har tatt rett avgjørelse.
I 2018 skrev jeg mitt aller første blogginnlegg, og nå har jeg tatt en avgjørelse om at enden på denne bloggreisen er nær.

Men for en reise det har vært!! Når jeg ser tilbake så får jeg frysninger.
Denne bloggen har betydd så mye for meg, ja jeg vil gå så langt å si at den har reddet meg.
For når jeg fikk ALS gikk jeg rett ned for telling, i en alder av 36 år var livet mitt over.
Men så fikk jeg et nytt hjelpemiddel i hus, en datamaskin ble starten på mitt livs største reise.

Men det siste året har jeg kjent på det, jeg har gått tom for ord.
I over fire år har jeg delt fra livet mitt, brukt stemmen min til å spre et budskap. Jeg har oppnådd mye mer enn jeg hadde sett for meg gjennom disse årene, og det har jeg dere lesere å takke for. Dere har gitt meg så mye hver eneste dag, og i kampen mot systemet har dere virkelig stilt mannsterke opp.

Den støtten dere har gitt meg kommer jeg aldri til å glemme, dere ga meg en stemme når jeg trengte det som mest. Det er jeg evig takknemlig for, og dere har alle fått en spesiell plass i mitt hjerte. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle drifte denne bloggen til det siste, la dere få følge hele min reise. Og det er fremdeles et mål, men det blir ikke her på bloggen.

Helt kvitt meg blir dere ikke, jeg kommer til å legge ut oppdateringer på både Instagram og Facebook siden min, men denne bloggen vil bli lagt ned til våren. Når gubben sitt store prosjekt er ferdig er min bloggreise over. I dag er det årets siste dag, et nytt år ligger fremfor oss med blanke ark. Hvert år på denne dagen er følelsene mine blandet, jeg er takknemlig for alt jeg har fått oppleve men jeg føler også på en redsel for det som venter meg.

Jeg vet ikke hva dette nye året vil bringe med seg, men jeg vet at kampen min langt i fra er over.
Er det en ting jeg har erfart de siste årene så er det at livet aldri slutter å overraske, og selv om jeg vet at det nye året vil bringe med seg mange utfordringer så vet jeg også at det vil komme mange uforglemmelige øyeblikk.

I dag vil jeg bare takke dere for alt dere har gitt meg på denne bloggreisen, dere ga meg den største gaven et menneske noen gang kan få. Dere ga meg en stemme når jeg trodde jeg hadde mistet den for godt, dere åpnet øynene mine for en helt ny verden. Hadde det ikke vært for dere så hadde stemmen min aldri blitt hørt. Jeg håper dette nye året vil oppfylle alle deres innerste drømmer, for det fortjener dere alle sammen. Livet er fryktelig kort så grip hver dag med begge hender, og husk på ordene mine, “livet er ikke over før det er over”… 

Godt nyttår 🥳

Vil dere følge meg på Instagram trykk HER

Facebook trykk HER

 

23 kommentarer

23 thoughts on “Når enden er nær…

  1. Du har delt så utrolig mye med oss, og jeg er veldig takknemlig for at du har vært så åpen om både opp- og nedturer.
    Du har lært meg så mye. Så tusen takk!
    Godt nyttår til deg og dine. Klem🥰❤️

  2. Tusen takk for alt du har delt med oss Vivian ♥️ Det har vært en utrolig reise å være med på 💜 Jeg ønsker deg og din familie et riktig godt nytt år 🎉🎊 klem fra meg ♥️

  3. Du er helt nydelig Vivian <3
    Et herlig vesen og et godt menneske<3
    Skal følge deg hvor enn du ferdes og så snakkes med til våren tenker eg 🙂
    Nyt kwellen og kos deg sammen med dine <3
    TAKK for det gamle <3

    Go`klem Vibbedille 🙂

  4. Godt nyttår til deg og dine. Du har lært meg mye både om sykdommen din og ikke minst vist at selv med en svært alvorlig diagnose kan man ha et rikt og godt liv.💖

  5. Godt Nytt År til deg og familien🥳takk for at du har delt din reise her inne❤️Får desverre ikke fulgt deg videre da jeg verken har instagram eller facebook.Uansett takk,for alt du har delt.Ha en fin kveld med dine🥰Klem fra meg🤗

  6. takk for alt du he delt
    eg får heller ikkje følgt deg videre fordi eg ikkje har disse to.
    dette syns eg er leit, men kan bare ønske deg og familien masse masse lykke til videre
    Eg har lært så utruligt mye med å følge deg.
    du har betydd såååå mye for meg 💜

  7. Tusen takk for alle tankene du har delt, Vivian. Jeg følger deg til bloggen finner sin avslutning – og videre på FB.

    Det er flott at du har gode opplevelser med bloggen, men jammen går det begge veier. Jeg håper også at du tar med deg hvor store gaver du selv har gitt ❣️

  8. Godt nytt år og takk for det gamle🌟 . Takk for at du deler av deg selv til oss🙏🏻 . Jeg har lært å sette mer pris på livet mitt og de rundt meg av å lese bloggen din . Jeg kommer til å følge deg videre på andre steder . Lykke til i 2023 Vivian ❤️

  9. Godt nytt år til deg og dine ✨💫❤️ jeg kommer til og savne deg og bloggen din. Den betyr så mye. Takk for alt du har delt. ❤️ Klem fra meg

  10. Godt nyttår til deg og dine <3 Takk for alt som er delt her inne 🙂 Ønsker deg og familien gode dager fremover <3 Så godt det lar seg gjøre. klem

  11. Kommer selvsagt til å følge deg videre. Du er en flott kvinne med mye klokskap og har lært meg mye om at livet ikke er over før det er over.
    Kos deg med familien og skap deg noen gode opplevelser.

  12. Med en gang jeg leste dette Vivian så tenkte jeg at dette går jo ikke ann, jeg er jo blitt avhengig av å lese bloggen din for jeg lærer så mye av deg, og din reise. Og du har jo satt dine spor i hjertene til folk, men jeg forstår deg så uendelig godt selv om jeg kommer til å savne de daglige innleggene dine. Me jeg er som alle de andre evig takknemlig for at du har tatt oss med på din reise, delt de gode og mindre gode dagene og øyeblikkene, og du har virkelig vist oss hverdagen med ALS. Tusen hjertelig takk.
    Klem Chanett

  13. Tusen takk for at vi har fått ta del i både opp og nedturer, godeste Vivian… Ønsker deg og dine et godt nyttår.❤️🎊❤️

  14. Takk for alt du har delt, lært bort og for at du er du❤️ Du er virkelig en av de sterkeste personen jeg vet om. Ønsker deg og familien mange gode minner ❤️

  15. Kjære fine deg❤️ håper du deler litt fremover. Tenker så på deg❤️ Vi er mange som er dårlige på og kommentere , men som følger deg🥰🥰🥰 vi må skjerpe oss, så kanskje du får mere inspirasjon❤️ klemmer til deg❤️

  16. Kjære Vivian! Takk for alt du har delt på bloggen din❤️ Det har vært så fint å lese! Kommer til å savne å lese den! Ønsker deg og dine et godt nyttår❤️

  17. Godt nytt år i heimen! Hm, det hørtes ikke helt greit ut, men det skal sies at æ har stor forståelse for valget ditt! Kor mye sal du makte liksom ; og vi kommer tel å følge med uansett plattform👍

    Smashing kjole på ei smashing dame💫❤️

  18. det blir ikke helt det samme å være blogger uten at du er der. men enn då lenge frem mot våren kan vi altså følge deg og din kamp.
    måtte 2023 bli et godt år for oss alle.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *