Når alt skal gjøres på en gang…

Categories Blogg

Jeg som hadde så lyst til å dra meg idag, jeg var rimelig trøtt etter gårsdagens konsert opplevelse. Men her i huset er det ingen kjære mor, ihvertfall ikke ifølge min datter. “Mamma du har bare med å være med meg når jeg skal kjøpe gaver til vennene mine, hører du”! Jeg blir bare glad for at hun vil ha meg med, så den som var raskt på beina idag, ja det var meg.

Men før jeg forteller om dagen idag, så må jeg fortelle om kvelden igår. For rett før vi skulle dra på konsert så ramlet det inn med førjulsgaver her, og det ble en aldri så liten førjulsaften her. Mine foreldre hadde med seg både gaver og krumkaker fra en kollega til min mor. Jeg blir helt overveldet av omtenksomheten fra for meg vilt fremmede mennesker, er det rart jeg blir rørt? Her var det gaver til både Isak og min datter, og kakene gikk unna på et blunk.

Ingen boks er stor nok her i huset. Spesielt når boksen inneholder krumkaker💜💜

Det ble vill krangel mellom min datter og meg over disse sokkene. De var helt nydelige! 

En liten gutt fikk åpne gave før han la seg, for en perfekt avslutning på dagen. 

 

Som om ikke det var nok kom min tremenning også innom med gaver. Jeg ble målløs der jeg satt. Igjen fikk Isak gave, små piratfigurer som virkelig falt i smak. Det kommer vel ikke som en overraskelse hvis jeg sier det ble en sen kveld på en liten gutt igår. Men det stoppet ikke der, for jeg fikk også gave. En nydelig hjemmestrikket genser og nisser. Sistnevnte har hun også laget selv, maken altså!

Hun kom også med en stor skål med pastasalat og hvitløksbrød. Så vi har hatt kylling med nydelig tilbehør til middag idag, heldige oss. Ja du kan trygt si det ble en smule kaotisk før vi dro igår, men herlighet så koselig da. Jeg tror min mann også var overveldet, han ristet på hodet med et smil rundt munn.

Men nok om det, la oss vende tilbake til start, dagen idag. En ting er at jeg hater kjøpesenter, en helt annen ting er min datter. Eplet faller ikke langt fra stammen, for hun er ti ganger verre enn meg. Jeg tror hun glemte at det var hun som ba meg om å være med, og ikke omvendt .

“Ååå må du også handle”, “Nei mamma, du kan ikke rygge der,” Nå kommer du mamma, jeg ORKER ikke mer”! 

Jeg derimot syns vi var veldig effektive, en time og resten av gavene var unnagjort. Men jeg hadde enda et formål med å gå ut i dag, jeg måtte opp på sykehuset. Denne gangen var det bare koselig å dra på sykehuset, og det er det lenge siden jeg har kjent på.

Jeg hadde nemlig kjøpt en julehilsen til de som jobber på lungeavdelingen, jeg fikk så god behandling at jeg bare måtte oppom før jul. Det var så hyggelig å møte noen av sykepleierne igjen, spesielt nå under helt andre tilstander. Veldig takknemlig for at jeg fikk gjort akkurat det idag 💜

Reinsdyret fant sin plass med en gang 

 

Så jeg har igjen hatt en god men travel dag. Nå sitter vi og venter på julebesøk, svigermor skal snart komme. Endelig kan jeg senke skuldrene, jeg har kommet i havn i år også. Imorgen skal jeg bare nyte dagen hjemme mens gubben må dra på kjøpesenteret og handle sine to gaver som han har fått ansvar for, jeg gleder meg til det allerede 🤣

4 kommentarer

4 thoughts on “Når alt skal gjøres på en gang…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *