En magisk kveld…

Categories Blogg

Forventningsfull og spent satte vi oss i bilen og freste avgårde for å rekke konserten i Grieghallen i går kveld. Ja gubben var kanskje ikke like ivrig som meg, han satt bak rattet og bannet over alle idiotene i trafikken som vanlig. Men jeg visste hva jeg gikk til, jeg har erfart at er det noen som kan skape stemning, ja så er det Kurt Nilsen. 

Vi kom frem til en fullstappet Grieghall, det er lenge siden jeg har sett så mange mennesker på en gang. Alle var ute etter det samme som oss, senke skuldrene litt og bare kjenne på å være til i en liten stund. Heldigvis var det lite folk ved den inngangen vi skulle bruke, så vi fikk en rolig stund sammen med vårt vennepar før dørene åpnet.

Fantastiske sitteplasser fikk vi også, nesten helt fremme med scenen. Det ble både stemningsfullt og magisk på samme tid, Kurt leverte som vanlig. Det var imidlertid tre nummer som stakk seg ut, tre nummer som ga meg frysninger og en kamp mot tårene.

Stjernesludd Kurt kan virkelig det med å formidle. Hans vakre stemme fylte hele rommet, han fikk tid og sted til å stoppe opp i det som ble et magisk øyeblikk.

Nordnorsk julesalme Fremført av den vakre Christel Alsos. Brått var jeg tilbake i Finnmark under stjernehimmelen. Jeg kunne nesten sanse nordlyset som danset over oss, og jeg tror jeg skimtet en tåre i en hardnakket gubbe også.

Deilig er jorden For en avslutning på en perfekt stund, hele salen reiste seg og stemte i.

Jeg tror jeg lar bildene og filmene tale, for seg selv, ord blir overfladisk. Len dere tilbake og nyt de vakre tonene, håper dere har en fin dag…

 

 

 

 

 

Tusen takk til Cato Torsvik for bilder og filmer

 

 

10 kommentarer

10 thoughts on “En magisk kveld…

  1. Så hyggelig å lese, takk for at du deler, sånne gode kulturopplevelser er virkelig påfyll og balsam for sjela altså😍

  2. Så hyggelig å lese at du hadde en fin kulturopplevelse😀 Kurt Nilsen kan å formidle 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *