Nå er jeg dritt lei!!

Categories Blogg

Mennesker sulter, krig og elendighet preger store deler av verden, klimaet går til helsikes, eldre mennesker sitter alene i ensomhet, det kriminelle miljøet bare vokser, de rike blir bare rikere, fattigdommen bare øker, de syke blir bare sykere, helseomsorgen blir nedprioritert, sykehus og skoler blir nedlagt, rasehatet bare øker, integreringspolitikken svikter, men hva krangler vi om?? De jækla BOMPENGENE!!! 

Jeg er så forbanna lei, så forbanna oppgitt!! Har virkelig ikke media noe annet å sette søkelyset på, og hva er det egentlig politikerne våre blir betalt for å gjøre?? Her sitter vi i et av verdens rikeste land, og alt vi klarer å fokusere på er Bompenger?? Bare kom til meg dere kjære politikere, jeg skal mer enn gjerne gi dere noe annet å prate om, bare kom til meg kjære media, jeg skal gjerne gi dere et annet søkelys dere kan prioritere!!

Hver dag dør det mennesker, unge mennesker med hele livet fremfor seg dør av vold, sykdom, ja noen ganger velger de selv å ende sitt liv. Eldre mennesker som har vært med på å bygge dette landet dør i ensomhet på et nedslitt sykehjem,som de selv må betale tusenvis av kroner hver måned for å kunne bo i trygge omgivelser. På et lite rom sitter de dag ut og dag inn i ensomhet, fordi bemanningen er lav og innsparinger preger hverdagen. Skam DERE!!

Nå spør dere sikkert hvem jeg er som våger å stikke hodet mitt frem og sette dere på plass?? Det skal jeg med glede fortelle dere!! I en alder av 36 år gammel fikk jeg diagnosen ALS, et år etter at min lille sønn kom til verden gikk hele verden min i grus over tre små bokstaver, tre små bokstaver jeg knapt hadde hørt om før. Men hvorfor hadde jeg ikke hørt om denne sykdommen før?? Jo nettopp fordi dere ikke PRIORITERER den!! 

Nå har jeg hatt denne sykdommen i fire år, Stephen Hawking levde med sykdommen i 55 år. Tenk det, 55 år!! På denne tiden har lite eller ingenting skjedd, vi står fremdeles uten noen kur, får ikke prøve nye medisiner, vi blir plassert på sykehjem fordi kommuner nekter å ta ansvar, alt det lille som blir ofret oss har vi som er syk eller våre pårørende kranglet oss til, og dette foregår i et av verdens rikeste land!! 

Men dette innlegget skal ikke handle om meg, det skal ikke handle om vår kamp mot byråkratiet. Formålet med dette innlegget er å få dere til å våkne opp, dere og resten av befolkningen. Jeg er selv enig i at det er for mange bompenger og at det koster for mye. Men nå er dråpen nådd selv for meg, det finnes saker der ute som er ti ganger mer verdt å satse på, det finnes saker der ute som er viktigere og fortjener å bli belyst. Så min oppfordring idag går ut til dere alle. Våkn opp!! Det er på tide å begynne å prioritere riktig!!! 

Rettigheter : tegninger.no

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *