En søndag helt etter min smak…

Categories Blogg

Dette har vært en perfekt søndag En søndag helt etter min smak. Dagen startet som alle andre søndager, en liten gutt klatret stille som en mus opp i sengen min, det var nemlig på tide å vekke mamma. Jeg fikk både kyss og klem der jeg lå, for en perfekt måte å starte dagen på. Men jeg får ikke ligge og dra meg kan du tro, ” alarmen går”!, ropte en ivrig liten gutt, Brannmann Sam rollen var herved inntatt.

Plutselig legger han seg ned ved siden av meg, han tar tak i armen min og løfter den opp og ned. “Mamma, hvorfor klarer ikke du å løfte armen”? Der lå jeg med ene armen i luften, og en liten gutt lå under og stirret forundret opp på den. “Mamma sine muskler virker ikke lengre” sa jeg rolig, mens jeg kjente tårene presse på.

Min mann satt på en stol i rommet og observerte det hele, “mamma er syk Isak”, sa han rolig. “Neeei, mamma er ikke syk, hun kan bare ikke bevege seg”. Nå holdt han meg hardt i hånden mens han strakte ut fingrene mine en etter en. Tydelig fornøyd med seg selv så kom han plutselig på andre tanker, vi kunne jo ikke ligge her og late oss når brannalarmen gikk. Samtalestunden var over for denne gang, nå var det på tide å vende tilbake til leken.

Det bar rett i dusjen med meg, og etter mine tidligere erfaringer med min mann og dusjing, må jeg innrømme at jeg ba en stille bønn om en roligere seanse denne gangen 🤣Men heldigvis er vi nå hjemme og har alt på stell, og etter å ha blitt grundig vasket og polert, bar det rett i hvilestolen med meg. Tenk om jeg kunne hatt det sånn hver dag, slippe å tenke på noe, alt blir ordnet rundt meg uten at jeg må forklare og be om ting hele tiden. Denne helgen har gjort meg godt, og godt er det, for i morgen begynner en ny utfordrende uke med enda en ny assistent på opplæring.

Men det er ikke før i morgen, denne dagen skulle jeg nyte for alt den var verdt, så får jeg heller ta problemene når de kommer. Noen ganger løper tiden rett og slett ifra oss, og plutselig innså vi at vi hadde det travelt. For idag skulle min datter og laget spille hjemmekamp, og den måtte vi bare få med oss. Så vi heiv i oss middagen, som forøvrig var ovnsstekte koteletter, før vi satte avgårde for å være heiagjeng.

Idag møtte vi Nymark, og det skulle vise seg at denne kampen hadde vi i vår hule hånd. Vi vant hele 3-0, en perfekt avslutning på en ellers så perfekt søndag. Nå har en liten gutt sovnet på sofaen her, og vi andre skal nyte denne søndagens siste timer. I morgen er det mandag igjen, hverdagen er tilbake, og jeg kjenner jeg gruer meg allerede…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *