Mitt største ønske…

Categories Blogg

Hver gang julen nærmer seg får jeg det samme spørsmålet. Hva ønsker du deg? 

Men jeg har bare et eneste ønske, et ønske om å få friheten tilbake...

 

Jeg drømmer om frihet, frihet til å bare være meg selv.

Frihet til å løpe ut i snøen, legge meg ned og lage snøengler mens jeg kikker opp på en endeløs himmel.

Frihet til å stå under en varm dusj så lenge jeg vil, føle hvordan det varme vannet omfavner min kalde kropp.

Frihet til å krølle meg sammen under et varmt pledd på en kald vinterdag, nyte en kopp med varm kakao mens jeg føler hvordan den deilige smaken av sjokolade fyller hele meg.

 

Jeg drømmer om en frihet mange tar for gitt, en frihet til å leve livet mitt fritt.

En frihet til å legge meg når jeg vil, uten å tenke på at noen har en tidsplan de må følge.

En frihet til bestemme selv, uten å tenke på hva andre syns.

En frihet til å kunne følge mine barn til sengs, lese en bok mens jeg ser hvordan de bekymringsløst faller til ro.

 

Jeg drømmer om en frihet hvor jeg bare kan være til, en stille stund uten bekymringer og sorg.

En frihet som gir meg ro, som små beroligende bølgeslag mot en kritthvit endeløs sandstrand.

En frihet til å vandre fritt, mens jeg ser hvordan fotavtrykkene mine setter spor i den silkemyke sanden.

En frihet til å danse rundt juletreet, omringet av smilende små barnefjes.

 

Jeg drømmer om en frihet til å bare være meg selv, uten lenker som holder meg fast.

En frihet til å leve med en velfungerende kropp, enkle ting som å selv kunne sjekke kjøleskapet når jeg er sulten.

En frihet til å klare meg selv, uten å måtte være avhengig av andre for å leve.

En frihet til å holde mine kjære tett inntil meg, føle hvordan våre hjerteslag smelter sammen.

 

Jeg drømmer om en bekymringsfri jul, en jul uten redsel og frykt for meg og mine.

Jeg drømmer om glødende små øyne, fylt med glede og spenning istedenfor sorg og frykt.

Jeg drømmer om en frihet uten sykdom og angst, slippe å tenke på at morgendagen muligens ikke kommer.

Jeg har kun et juleønske i år, et lite ønske om å få friheten tilbake…

8 kommentarer

8 thoughts on “Mitt største ønske…

  1. Dette stakk virkelig i hjertet. Å ønske seg den ene tingen ingen kan gi deg. Skulle gjerne gjort hvis vi hadde kunnet, vi er mange som tenker på deg vet jeg, og takk for at du setter ting i perspektiv. Klem til deg Vivian ❤️🐰

  2. Jeg leser det du skriver, og jeg vet det er det største ønske ditt. Jeg tenkte jeg ville si at jeg HAR de tingene. Og det er jeg VELDIG , VELDIG glad for. Jeg tenker hver dag på hvor heldig jeg er og hvor bra jeg har det. Jeg tar ingenting for gitt, og har lært meg å sette disse tingene høyt, sette pris på dem, trekke dem fram og glede meg over dem. For ingenting er selvfølgeligheter. Sender over en god klem, og håper du får oppleve litt av dette du ønsker deg <3

    1. Jeg ville i bunn og grunn si det samme som Frodith..
      Et ordtak, husker bare ikke om det er norsk eller engelsk, som har grepet meg på et helt spesielt vis siden den dagen jeg fikk høre det, er “Den friske har utallige ønsker, mens den syke kun har dette eneste ene; Å bli frisk”.
      Jeg kan dessverre ikke skryte på meg at jeg bestandig klarer å beholde dette perspektivet, men jeg gjør nå iallefall mitt beste, og takket være deg, er ‘mitt beste’ i dag blitt langt bedre enn det var før du dukket opp i livet mitt <333

  3. Du får meg virkelig til å sette ting i perspektiv. Jeg har slitt med kronisk svimmelhet siden april,samt to beinsykdom er( osteoporose og Pagets sykdom i kraniet). Dette blir bare bagateller i forhold til det du lever med. Jeg skulle så gjerne ha gitt deg det du ønsker,men det er umulig. Jeg sender deg en førjulsklem fra Alta ♥️

  4. Skulle så gjerne gitt FRIHETEN til deg!! Å kunne gjøre alle de tingene vi tar som gitt…. Også er du så tapper uansett! Du er bare flott du, Vivian <3 klem og gode ønsker inn i adventstiden og forbi 🙂

  5. Varme klemmer 🤗❤️🤗 skulle gjerne vært julenisse på ordentlig – da vet jeg om ei som skulle fått ønsker innfridd. Du har en gave i form av å sette ord på ting, og også at du også klarer å sette pris på alle små gleder som dukker opp, til tross for at du kjenner på følelsene du beskriver. Takk for at du tør å være sårbar, dele og samtidig vise sånn kjærlighet. Ligner vel på verdiene denne høytiden handler om. Takk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *