Jeg var for sent ute…

Categories Blogg

I flere uker nå har jeg prøvd å søke etter billetter, men som vanlig gikk det meg hus forbi.
Den ene dagen jeg ikke så etter den dagen la de ut billetter for salg, det er så typisk min uflaks.
Alle som kjenner meg vet hvor fotball gal jeg er, og denne måneden skal det spilles en kamp her i Åsane jeg skulle gitt mye for å være på.

Brann skal nemlig møte Lyon den 21 desember, og den kampen skal faktisk spilles her i Åsane! Litt dumt siden det da blir færre plasser, men bra fordi det er så nærme. Jeg skulle likevel ønske at kampen ble spilt på Brann stadion, da hadde jeg hatt større muligheter til å skaffe billetter. Det hadde vært kjekt å kunne ta med en liten gutt på kamp, men den muligheten glapp denne gangen dessverre.

Gubben har begynt å sage ned trær, og det trengs for å si det sånn…

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har klart å få med meg billettsalget, jeg har jo søkt etter det flere ganger. Jeg ble rimelig frustrert i går når jeg hørte at 3000 billetter hadde blitt revet bort, og den frustrasjonen har ikke gått over enda. Til neste år skal jeg vokte nettet som en hauk, for det er ikke snakk om at dette skal få skje igjen.

Jeg er overrasket over været her på Vestlandet den siste tiden, det har jo ikke vært noe annet enn sol her de siste ukene. I fjor på denne tiden hadde vi ikke annet enn regn, og da skulle man tro strømmen var billigere. Men nei da, strømmen er like dyr uansett. Det er ganske så ironisk at de skylder på vannmangel her på Vestlandet, spesielt i fjor når det ikke gjorde noe annet enn å regne.

Den store husken jeg kjøpte i vår har fått ny plass…

De siste ukene har vinteren virkelig tatt over landskapet, og det har ført til at aktiviteten over matfatet ute har økt. Men der det før krydde av småfugler har svarttrostene tatt fullstendig over. Jeg har aldri i hele mitt liv sett så mange svarttroster på en gang og på samme sted, jeg sluttet å telle når jeg kom til åtte. De er så mange at vi har begynt å jage de bort, de spiser opp all maten.

Hvor mange svarttroster ser du?
Hva med nå?

Det skal ikke være enkelt, jeg tror jeg skal slutte å fylle på fuglemat for en stund.
Jeg håper dette været holder seg ut desember, for det er så fint nå. Men det er rart at vi har det kaldere enn hjemstedet til Gubben, – 11 var det her i går kveld og det er mye til her og være. Men jeg vil mye heller ha det kaldt ute enn regn, julestemningen er alltid større når det er litt snø ute…

10 kommentarer

10 thoughts on “Jeg var for sent ute…

  1. Trodde det var GryXen-Awards du var for sent ute til, men den pågår jo akkurat nå ‘as we speak’! Kjipt du ikke har fått fotball-billetter, men kanskje det er noen lokale grupper på FB du kan forhøre deg? Alltids noen som ikke kan likevel.. jeg krysser fingrene – klems 🥰

  2. Gå inn på Ballspark.Eller ring Brann.sikkert noen som kan ordne billett.
    Håper du lykke.😊

  3. Jeg har lagt inn en forespørsel om billetter.Håper det er ok.Dersom ikke sletter jeg den.Jeg ville ringt Brann eller sendt mail

  4. Men kjære deg, svarttrosten er også en småfugl som trenger mat 💕 Det har kommet mange hos meg i det siste også, og enkelte vintre har jeg 12-15 stykker samtidig ❤ Husk at svarttrosten er den første som gleder oss med nydelig sang til våren, allerede i april 😍

  5. Ja dette vestlandsværet er bare lekkert rett og slett 🙂
    Så trasig at du ikke fikk ordnet billetter til den fotballkampen 🙁

    Håper du og dine får gode dager fremover i adventstiden <3 klems

  6. Hei!
    Leste litt lengre opp att det ordnet seg alikevel.

    Godt å se att folk tar tak i dette..Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *