Min største lykke

Categories Blogg

Jeg ser de sitter der , rundt et rundt bord er de samlet.

Fire hjerter er samlet , tre hjerter vokter over et som fortsatt er lite.

I en liten stue sitter jeg , fra en grå knirkende stol blir jeg sittende og observere.

Observere fire små rundt et bord , rundt et bord sitter min største lykke.

 

Jeg lukker øynene i et sekund , prøver å lagre dette øyeblikket til evig tid.

Lyden av latter når meg , en lyd som fyller mitt hjerte med en varme så stor.

Jeg liker å sitte og se , føler meg litt usynlig her jeg sitter.

Det er sånn det må føles i himmelriket , et lite stykke himmel sitter rundt et bord.

 

I et lite øyeblikk føler jeg at sitter der oppe og titter ned , titter ned på min største lykke.

For fire barn er nettopp det , ingen kan gi meg større lykke enn de.

Uten at de vet det selv gir de meg den største gleden , de trenger kun å gjøre en ting.

Holde sammen slik som nå , sitte rundt et rundt bord og skravle.

 

Jeg ønsker meg ikke mye her i livet men jeg ønsker meg det.

Mitt største ønske er at dette lille øyeblikket vedvarer.

Det eneste ønske jeg har er for fire små , et ønske jeg hver kveld ber om.

En stille bønn om at de må holde sammen , holde sammen når jeg en dag sitter der oppe og titter ned.

 

Fire sjeler med samme sorg , fire sjeler med den samme glede.

De deler livet på godt og vondt , de deler samme sorg.

Deres største trygghet er i ferd med å forsvinne , en mor lever på lånt tid.

Men uten at de vet det så vil jeg for alltid sitte , sitte der sammen med de rundt et bord.

 

For i hver enkelt av de lever jeg for alltid , en liten bit av meg finnes i fire små.

Noen ganger er det som og se i et speil , i små øyeblikk kan jeg se meg selv.

Små ting som får meg til å smile , livets sirkel er komplett.

Et evig liv har jeg allerede fått , jeg lever videre i fire små…

11 kommentarer

11 thoughts on “Min største lykke

  1. Ja,virkelig vakkert skrevet!!! Det er få ting som varmer mer i hjertet enn å se barna sine samlet og hygge seg 🥰

  2. Åh, du skriver så levende, og. Ser dem for mæ det de sitter🥰

    Og æ ser dæ, det du sitt! En vidunderlig vakker mamma, som på alle tenkelige måter gjør det aller aller beste for sine❤️

    Tenk for en gave du gir dem; dine tanker, følelser og ønsker for dem; bokstavelig talt svart på hvitt ❤️ Det er unik, på samme måte som du er det Vivian 🌸

  3. Så fint, og så sant.🥰 Har barna våre det bra, har vi det bra. Da har vi gjort “jobben” vår riktig. Tror barn med et godt grunnlag, vil holde sammen i tykt og tynt. De vil alltid være der for hverandre, det er de vant til, og det har de fått opplevd gjennom hele sine liv… Barna’s lykke er den største for en mamma, ingenting annet kommer i nærheten av det.❤❤❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *