Kreativiteten måtte pauses

Categories Blogg

Ja så var det på an igjen , den kvinnelige uka meldte sin ankomst idag. Jeg har jo kjent det den siste uken , kroppen er mørbanket som vanlig. Men for meg hjelper det veldig på at jeg har vært i aktivitet den siste måneden , komplikasjonene blir ikke så store da. Smertene blir litt mindre , og jeg blir ikke sengeliggende når den først kommer. Problemet er bare at den type daglig aktivitet er nesten umulig og få til hjemme , dessuten nekter en finnmarking og lage basseng til meg.

Han hadde nok likevel gjort det dersom jeg hadde gått til innkjøp av hans største ønske , men da må jeg vinne i Lotto først. Så om det er noen som har lyst til å donere en gravemaskin til en finnmarking så værsegod , da blir det nok basseng i hagen før jeg vet ordet av det. I årevis har jeg hørt om hans eneste ønske , det er ikke måte på hvor mye han skulle gjort dersom han hadde hatt en gravemaskin. Selvfølgelig bruker han meg som et påskudd , ikke at jeg har noe i mot det akkurat. For planen hans er klinkende klar , han skal oppfylle alle mine ønsker DERSOM han får en gravemaskin.

 

Nei akkurat den drømmen må vi nok legge på is kjære , du får være fornøyd med at denne kjerringa kjøpte deg nye ull longser i år. Idag har det vært en daff formiddag på meg , med en kropp som var mørbanket måtte jeg legge alle mine planer på is. Men jeg er så fornøyd med hvordan gangen ble at jeg klarer fint å vente med neste prosjekt , gangen var første prioritet uansett. Nå er neste prosjekt et nytt rom til Isak , og planen er og begynne på det på fredag. Da har jeg nemlig to assistenter på jobb , så da får vi nok gjort litt.

Men idag har jeg bare daffet sammen med to av barna , ja for idag har jeg faktisk hatt selskap. Min datter føler seg ikke helt bra for tiden , og min sønn har enda ikke fått napp på jobbmarkedet. Så idag har vi vært slapp sammen , jeg har fått være mamma litt ekstra idag. Nå venter vi bare på svar fra legen om min datter må teste seg , det får vi vite i morgen.

En liten gutt ble veldig fornøyd idag , for idag ble han hentet i barnehagen av selveste storebror. Det er stor stas det , tenk at han skulle kjøre hjem i storebror sin kule bil. Jeg hørte godt når de kom opp bakken her , volumet på musikkanlegget var det tydeligvis en liten gutt som bestemte over idag. Han var så stolt når han kom inn døren her , og alle søsknene samlet seg rundt middagsbordet. Idag hadde en liten gutt mye og fortelle om dagen sin , for i barnehagen skjer det mye spennende om dagen .

De holder nemlig på med sin årlige innsamlingaksjon , barna får brukt både kreativitet og kroppslig fysikk. De lager forskjellige ting som vi foreldre kan kjøpe for en god sak , i tillegg løper de runder på løpebanen for at barna i Sør Afrika skal få rent vann. Jeg kan ikke tenke meg en bedre sak og løpe for , og en liten gutt hadde tydeligvis samme tanke. For han kunne stolt fortelle at han hadde løpt hele tre ganger rundt den store løpebanen , og det helt uten stopp! Dette er en friidrettsbane og den er rimelig lang , så jeg ble rimelig overrasket over at han hadde klart det. Kanskje det ikke er fotball han skal satse på , jeg tror nok friidrett er mer i hans bane. En av de ansatte var så snill og sende meg en liten videosnutt , og den fikk jeg lov til å dele med dere.

Nok en dag nærmer seg slutten , og selv med en mørbanket kropp så har den vært god. Nå sitter jeg her og leter etter inspirasjon på nettet , for nå er det på høy tid at et barnerom blir pusset opp. Men aller først har vi et tonn med leker og gå igjennom , ja dere ser selv hvorfor en liten gutt trenger større rom. Så nå får far og sønn bytte rom , for nå har mor fått nok. Kreativiteten er det ihvertfall ingenting og si på , spørsmålet er bare om det blir sånn som jeg har tenkt. En ting er ihvertfall sikkert , verre kan det ikke bli…

6 kommentarer

6 thoughts on “Kreativiteten måtte pauses

  1. Jeg tror de fleste menn ønsker seg en gravemaskin! Vi kjørte innover Møsvatn i Telemark i fjor sommer med «Fjellvåken», —alt som skal innover der, det må fraktes med båt! Og omtrent ved annen hver hytte og hus, der sto det en gravemaskin😊😂Så jeg sa bare: hver mann, sin gravemaskin!!!
    Det hadde vært fint om mannen din fikk en da? Han hadde sikkert gjort det meste for deg! Jeg krysser fingrene🤩🤩
    Ønsker deg en best mulig dag😍💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *