Livet i reprise…

Categories Blogg

Noen ganger ser jeg livet mitt i reprise , som en sakte film spilles den av om og om igjen. Minner jeg knapt nok husker dukker opp , stadig nye minner fra et liv som engang var.

 

Drømmene som jeg engang hadde , håpet for en lys og lang fremtid , jeg føler det enda på kroppen. Helt siden jeg var liten har jeg vært en drømmer , når tilværelsen ble for tung fant jeg ny styrke i drømmenes land.

 

Der fant jeg fred , en stille ro som fylte både sjel og hjerte. Med musikk på øret fløt jeg avsted , livet var mye bedre i min egen lille verden. En liten gutt står fremfor meg , han er også en drømmer. Noen ganger lukker vi øynene sammen og bare flyter avsted , min verden er hans verden.

 

Han har vist meg veien tilbake , for når lynet slo ned ble alt mørkt. Alle drømmer forsvant , en verden full av håp ble borte. Jeg prøvde mang engang , lukket øynene for å flyte avsted. Men ingenting skjedde , alt jeg så var mørke.

 

Så hva gjør man når alt håp forsvinner , når fremtiden blir revet ifra deg? Mitt svar lå i to små øyne , en liten gutt drømte for meg. Sakte men sikkert vendte drømmene tilbake , plutselig kunne jeg igjen flyte avsted.

 

Men i motsetning til før så fløt jeg bakover i tid , til en tid der drømmene en gang levde. Hver kveld lukker jeg mine øyne og drar tilbake i tid , tilbake til små øyeblikk hvor jeg fant fred.

 

Der kan jeg se “henne” klart fremfor meg , hun som engang levde for drømmene sine. Alle veivalg hun har valgt , alle beslutninger hun har tatt , alt går i reprise hver eneste kveld. Noen ganger vil jeg ikke våkne , for det er i drømmene jeg virkelig finner meg selv igjen…

Meg og en trofast venn i mitt barndomsparadis
12 kommentarer

12 thoughts on “Livet i reprise…

  1. For hva det er verdt, levde forskeren Steven Hawkin med ALS til han var over 70, hvilket han tilla nettopp drømmene og det at han fant kjærligheten en stor del av æren for.. En stor hjerne og en stor personlighet, -akkurat som deg <3

    1. Ja Steven Hawkins var en fantastisk mann , men det som skremmer meg er at forskningen ikke har kommet noe lenger på alle disse årene 💜Heldigvis har vi en drømmeverden , en verden der vi alle kan finne fred💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *