Marshmallows og maiskolber…

Categories Blogg

Klokken ble nærmere 12 før jeg kom meg opp i dag , kroppen er fremdeles ikke helt god. Men det som er blitt bedre er angsten , jeg trengte en helg med alle rundt meg. Likevel var jeg ganske så sliten i dag når jeg våknet , og jeg hater og føle på at kroppen ikke henger med. Jeg trenger nemlig den energien for å få gjort alt det jeg vil , og siden jeg ikke har tiden på min side så blir jeg frustrert hver gang jeg må bruke tiden min på og hente meg inn.

Alle var oppe før meg i dag , ikke at det er noe uvanlig i helgene. Så når jeg sto opp satt min datter og en liten gutt og ventet på meg , og på gulvet satt en liten tass også. Jeg skjønte jo at de hadde en baktanke med den hyggelige velkomsten , for det er ikke akkurat vanlig at de sitter klar og venter på meg.
” Mamma kan vi grille i dag?”

Egentlig skjønte jeg ikke hvorfor de spurte meg om det , det er jo ikke akkurat jeg som kan styre grillen lenger. Dessuten trodde jeg vi hadde blitt enige om å grille i går , for det var nemlig gubben sitt forslag i går kveld. Men jeg trengte bare å kaste et blikk inn på sofaen for å få svar , for der lå en trøtt gubbe og ristet på hodet. Han hadde nemlig ombestemt seg i løpet av natten , bare tanken på å fyre opp grillen var et ork i dag.

Og som alltid når gubben ombestemmer seg så er det mor som må ta grep , de vet hvem de skal spørre dersom gubben sier nei.
Vi kan bestille pizza” kom det fra gubben på sofaen , men akkurat det forslaget ble ikke veldig godt mottatt av barna. De hadde nemlig en plan om å grille Marshmallows og maiskolber idag , så nå måtte mor i huset bare ordne opp.

Programmet I lomma på Silje ble faktisk redningen i dag , for er det en ting gubben er opptatt av så er det penger. Så når jeg viste han hvor mye gubben kunne spare på å grille fremfor å bestille pizza så fikk tonen en annen lyd , den eneste faren nå er at han aldri vil bestille pizza igjen. Den tid den sorg , vi fikk i det minste gjennomslag for grilling idag.

Mine foreldre kom også innom en tur

Det eneste som manglet idag var sola , den har bare vært glimtvis fremme. Men det stoppet ikke oss i dag , det var bare å kle på seg og komme seg ut. Nå fikk jeg jo nytt pannebånd og nye sokker også , og de kom til nytte idag. Helgene flyr bare avgårde , denne lørdagen føler jeg har forduftet bort. Men en god lørdag har det virkelig vært , og det beste er at vi enda har en fridag igjen…

PS : Gratulerer med frigjøringsdagen , i dag hedrer vi alle de helter som har kjempet for landet vårt…

6 kommentarer

6 thoughts on “Marshmallows og maiskolber…

  1. Godt at du hadde en god dag Vivian 🥰👍 Koselig med grilling, så bilde av en liten fin grillmester 🤩😀☀️ Ønsker deg god helg videre ❤️❤️🥰🌹

  2. Du fine, vakre menneske🌸æ blir igjen og igjen berørt av hva du får til, endrer, og ordner til alles beste.
    God søndag til dæ og familien🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *